Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВалько, Алла Миколаївна-
dc.contributor.authorСоловйова, Олена Олександрівна-
dc.contributor.authorВолковська, Ганна Григорівна-
dc.contributor.authorГерасименко, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorValko, Alla Mykolayivna-
dc.contributor.authorSoloviova, Olena Oleksandrivna-
dc.contributor.authorVolkovska, Anna Hryhorivna-
dc.contributor.authorHerasymenko, Iryna Mykolayivna-
dc.date.accessioned2022-12-20T11:42:36Z-
dc.date.available2022-12-20T11:42:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationValko А., Soloviova O., Volkovska G., Herasymenko I. Сonstructing a system of integrated control of aviation safetyas a key element of airport service quality // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – Kharkiv, ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR - 2021. - VOL 4. - №3 (112). - P. 13-26.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57226-
dc.description.abstractThe scientific-practical basis of the quality of passenger and clientele service at the airport were studied. This was prompted by the need to determine the role of aviation safety (AS) and its impact on the quality and competitiveness of airport services. It was proved that within the framework of the system, quality monitoring is performed in the areas of the service of aviation safety (SAS). As a result of research, a quantitative assessment of the level of aviation safety of the airport, which is the basis for making a relevant management decision in the analysis subsystems, was determined. Management , in this case, implies the system of measures to improve the activities of the SAS.uk_UA
dc.description.sponsorshipДосліджено науково-практичні основи якості обслуговування пасажирів і клієнтури в аеропорту. Це було зумовлено необхідністю визначення ролі авіаційної безпеки (АБ) та її впливу на якість і конкурентоспроможність аеропортових послуг. Доведено, що в рамках системи здійснюється моніторинг якості за напрямами служби авіаційної безпеки (САБ). У результаті дослідження визначено кількісну оцінку рівня авіаційної безпеки аеропорту, яка є основою для прийняття відповідного управлінського рішення в підсистемах аналізу. Управління, в даному випадку, має на увазі систему заходів щодо вдосконалення діяльності САБ.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТЕСHNOLOGY СЕNTЕRuk_UA
dc.relation.ispartofseries;112-
dc.subjectавіаціяuk_UA
dc.subjectбезпекаuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectякістьuk_UA
dc.subjectaviationuk_UA
dc.subjectsafetyuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectqualityuk_UA
dc.titleСonstructing a system of integrated control of aviation safetyas a key element of airport service qualityuk_UA
dc.title.alternativeРозробка системи інтегрованого управління авіаційною безпекою як ключового елемента якості обслуговування в аеропортуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc656.7.017.14uk_UA
dc.identifier.doi10.15587/1729-4061.2021.239168-
Appears in Collections:Наукові статті співробітників кафедри організації авіаційних робіт та послуг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сonstructing a system of integrated control of aviation.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.