Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСенчило-Татліліоґлу, Надія Олексіївна-
dc.contributor.authorДячук, Тетяна Миронівна-
dc.contributor.authorЛитвинська, Світлана Віталіївна-
dc.contributor.authorSenchylo-Tatlilioglu, Nadiia-
dc.contributor.authorDiachuk, Tetiana-
dc.date.accessioned2022-09-02T07:08:10Z-
dc.date.available2022-09-02T07:08:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСенчило-Татліліоґлу Н., Дячук Т., Литвинська С. Від малюнка до інтерактивності: дитяча книга на початку XXI століття // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. № 50. - 2022. - С. 208-213.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56229-
dc.description.abstractЧерез візуальні виклики сучасності, ілюстрації у дитячій книжці ХХІ століття перестають бути схожими на традиційні ілюстрації минулого століття. У статті пропонується аналіз ілюстративних образів у сучасних популярних дитячих виданнях. Аналіз здійснено через ретроспекцію розвитку зображень у дитячій літературі. Розглядаються відомі українські та турецькі книги для дітей. Особлива увага приділяється таким виданням: «Ташенька і кактус» (2016) Слави Шульц, «Пригоди Гакгуків» («Gakgukları Maceraları») (2016) Меліке Гюньюз та Рези Хамматірад, «Рукавичка» (2010) Романи Романишин і Андрія Лесіва, українське (2012) і турецьке (2021) видання книги «Снігова королева» Ганса Крістіана Андерсена. Робиться спроба аналізу композиційних рішень, що пропонують автори та художники задля художньої візуалізації творів для дітей. Акцентується увага на художньо-естетичних особливостях ілюстрацій дитячих книжок на початку ХХІ століття. У наш час помітно змінюються авторські техніки і дитяча книга перетворюється в інтерактивний продукт. Через колір, дотик, звук, візуалізацію образів і оживлення героїв завдяки використанню новітніх технологій, дитяча книга спрямована на контакт з усіма відчуттями дитини. Все більше стає поширеною серійність як окремий вид художньої репрезентації дитячої книги. Серійність сприяє побудові ускладнених ілюстративних концепцій. Таким чином сучасна дитяча книга все більше своєю формою та змістом ілюстрацій тяжіє до мультимедійності. У роботі використовуються типологічний метод та метод аналізу. Виявлення стилістичних підходів до ілюстрування дитячих книжок реалізується завдяки узагальненню та систематизації. Порівняльний метод використовується для аналізу матеріалу з різних культурних середовищ (українського та турецького).uk_UA
dc.description.abstractDue to the visual challenges of the present, the illustrations in the children's book of the XXI century cease to besimilar to the traditional illustrations of the last century. The article offers an analysis of illustrative images in modern popular children's publications. The analysis was performed through a retrospective of image development in children's literature. Well-known Ukrainian and Turkish children's books are reviewed. Particular attention is paid to the following publications: "Tashenka and the Cactus" (2016) by Slava Schultz, "The Adventures of Gakguks" ("Gakgukları Maceraları") (2016) by Melike Günyüz and Reza Hemmatirad, "Glove" (2010) by Romana Romanyshyn and Andriy Lesiv, Ukrainian (2012) and Turkish (2021) editions of the book "The Snow Queen" by Hans Christian Andersen. An attempt is made to analyze the compositional solutions offered by authors and artists for the artistic visualization of works for children. Emphasis is placed on the artistic and aesthetic features of illustrations of children's books at the beginning of the XXI century. Nowadays, the author's techniques are noticeably changing and the children's book is becoming an interactive product. The children's book is aimed at contact with all the feelings of the child through color, touch, sound, visualization of images and animation of the characters through the use of the latest technologies. Seriality is becoming more and more common as a separate type of artistic representation of a children's book. Seriality contributes to the construction of complex illustrative concepts. Thus, the modern children's book increasingly tends to multimedia in its form and content of illustrations. The typological method and the method of analysis are used in the work. Identification of stylistic approaches to illustrating children's books is realized through generalization and systematization. The comparative method is used to analyze material from different cultural backgrounds (Ukrainian and Turkish).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UA
dc.subjectлітература для дітейuk_UA
dc.subjectдитяча книгаuk_UA
dc.subjectілюстраціяuk_UA
dc.subjectінтерактивністьuk_UA
dc.subjectвізуалізаціяuk_UA
dc.subjectliterature for childrenuk_UA
dc.subjectchildren's bookuk_UA
dc.subjectillustrationuk_UA
dc.subjectinteractivityuk_UA
dc.subjectvisualizationuk_UA
dc.titleВід малюнка до інтерактивності: дитяча книга на початку XXI століттяuk_UA
dc.title.alternativeFrom Pictures to Interactivity: a Children's Book at the Beginning of the XXI Centuryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc087.5:82-1 (045)uk_UA
dc.identifier.doi10.24919/2308-4863/50-32-
Appears in Collections:Наукові статті НПП кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Від малюнка до інтерактивності.pdfстаття319.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.