Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарпов, Віктор Васильович-
dc.contributor.authorНаумов, Олег Генадійович-
dc.contributor.authorKarpov, Viktor-
dc.contributor.authorNaumov, Oleg-
dc.date.accessioned2022-01-13T09:53:18Z-
dc.date.available2022-01-13T09:53:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКарпов В.В., Наумов О.Г. Художня емаль у хронотопі українського мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ століть // Український мистецтвознавчий дискурс, 2021.- С. 17 - 30.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53822-
dc.description.abstractУ статті наводяться результати наукового дослідження проблеми розвитку новітнього виду українського мистецтва – художньої емалі. Антропологічний підхід до вивчення та дослідження історії емальєрного мистецтва доводить давнє історичне походження техніки гарячої емалі на теренах України і його окремішний розвиток, який зазнавав інтроверсійного впливу інших культур. На початку ХХІ століття в результаті сміливого експерементування митцями та привнесення творчих манер та технологій з інших жанрів мистецтва техніка гарячої емалі розвинулася та набула ознак окремого виду мистецтва. Аналіз процесу розвитку емальєрного мистецтва засвідчив тенденцію розширення його інституціонального контексту та кола мит ців, які працюють у техніці гарячої емалі. Художники-емальєри у своїх творах відображають цінністні концепти пов’язані із філософським тлумаченням проблеми життя та місця людини у природі, трансгресивні переходи та психологічні стани людської поведінки, використовують широкий спектр технологічних новацій задля зображення абстрактних узагальнень. Абстрактний живопис стає одним із творчих напрямів розвитку емальєрного мистецтва у його антропологічному значенні. Засновуються фестивалі емальєрного мистецтва, музеї. Мистецтвознавці розпочали активно вивчати та досліджувати емальєрне мистецтво як явище у науковому значенні. Доходимо висновку про те, що в результаті сміливого експерементування митцями та привнесення творчих манер та технологій з інших жанрів мистецтва розвиток емальєрного мистецтва набув станкових та монументальних форм, інсталяції, емальєрної пластики, рельєфного емалювання. Важливим також виглядає те, що твори емальєрного мистецтва стали предметами не тільки декорування, а й колекціонування і це стало можливим у результаті освоєння станкових та монументuk_UA
dc.description.abstractThe article presents the results of scientific research on the problem of development of the newest form of Ukrainian art – artistic enamel. The anthropological approach to the study and research of the history of enamel art proves the ancient historical origin of the technique of hot enamel in Ukraine and its separate development, which was introverted by other cultures. At the beginning of the XXI century, as a result of bold experimentation by artists and the introduction of creative manners and technologies from other genres of art, the technique of hot enamel has developed and acquired the characteristics of a particular art form. The analysis of the process of development of enamel art showed a tendency to expand its institutional context and the range of artists working in the technique of hot enamel. Enamellers in their works reflect the value concepts associated with the philosophical interpretation of the problem of human life and place in nature, transgressive transitions and psychological states of human behavior, use a wide range of technological innovations to depict abstract generalizations. Abstract painting is becoming one of the creative directions of the development of enamel art in its anthropological meaning. Enamel art festivals and museums are established. Art critics began to actively study and research enamel art as a phenomenon in the scientific sense. We conclude that as a result of bold experimentation by artists and the introduction of creative manners and technologies from other genres of art, the development of enamel art has acquired new forms, namely: installation and enamel plastics, embossed enameling. It is also important that the works of enamel art have become objects not only of decoration but also of collecting, and this has become possible as a result of the development of easel and monumental forms. Art enamel was established as an independent species in decorative art.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectукраїнське мистецтвоuk_UA
dc.subjectантропологіяuk_UA
dc.subjectтехніка гарячої емаліuk_UA
dc.subjectхронотопuk_UA
dc.subjectемальєрне мистецтвоuk_UA
dc.subjectхудожня емальuk_UA
dc.subjectartistic enameluk_UA
dc.subjectanthropologyuk_UA
dc.subjectenamel artuk_UA
dc.subjecthot enamel techniqueuk_UA
dc.subjectchronotopeuk_UA
dc.subjectUkrainian artuk_UA
dc.titleХудожня емаль у хронотопі українського мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ столітьuk_UA
dc.title.alternativeАrt Enamel In The Chronotope Of Ukrainian Artuk_UA
dc.subject.udc74.745.03;74.01/09uk_UA
dc.identifier.doi10.18372/uad.2021.1.2-
Appears in Collections:Тези конференцій кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
УМД1-17-30.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.