Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47967
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОстапчук, Світлана Сергіївна-
dc.contributor.authorOstapchuk, Svitlana-
dc.date.accessioned2021-02-26T07:41:52Z-
dc.date.available2021-02-26T07:41:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationОстапчук С.С. Гендерована мова в газетному й телевізійному просторі України : сучасне бачення /Держава та регіони. - Запоріжжя: КПУ, 2020. - 139-144 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47967-
dc.descriptionГалузь знань : "Журналістика"uk_UA
dc.description.abstractУ статті розкрито родову диференціацію іменників на позначення осіб у сучасному газетному й телевізійному просторі; висвітлено питання щодо використання гендерованних закінчень у мовній практиці засобів масової комунікації; визначено, що від більшості назв професій можна утворити форми для чоловічої й жіночої статі. Наголошено на доцільності використання жіночого та чоловічого родів або спільного роду замість загального чоловічого. Розглянуто питання гендеру в мовній комунікації. У науковому контексті відображено різні підходи до гендерних теорій: соціологічний, лінгвістичний. Доведено загальну тенденцію гендерного підходу до соціокультурної дійсності: називаючи фемінітіви й маскулінітіви, соціальні ролі та процеси, надавати їм точності, експресивності. Визначено дві групи фемінітівів: перша – іменники, які називають жінок за різними параметрами: родинними зв’язками, національністю, професією, посадою тощо. Друга група фемінітівів – це іменники, які називають самок тварин. Встановлено, що засоби масової інформації відіграють важливу роль у формуванні громадської думки, оцінюванні подій, впливають на створення образів сучасних чоловіків і жінок, формують наші стереотипи щодо статі. Виявлено, що найпродуктивнішим є суфікс -к-, за допомогою якого сьогодні утворюють найбільше фемінних інновацій, суфікс -іц- – другий за словотворчою продуктивністю, суфікс -ин- створює фемінітіви від чоловічих основ на -ець, -лог або на приголосний. Відображено, що в новому правописі затверджено використання фемінітівів і найпродуктивніші моделі їх утворення. З’ясовано, що найбільш перспективним і обґрунтованим напрямом аналізу особливостей чоловічого та жіночого мовлення є вивчення тактик мовної поведінки чоловіків і жінок у різних комунікативних ситуаціях з урахуванням культурної традиції конкретного суспільства.uk_UA
dc.description.abstractThe article describes the generic differentiation of nouns for the designation of persons in the modern newspaper and TV space; covered the use of gender endings in the language practice of mass communication; it is determined that forms of both genera – male and female can be formed from most profession’s names. Attention is paid to the expediency of using feminine and masculine or common gender instead of the common masculine. Gender issues in language communication are discussed. Gender and professional communication has outlined. In the scientific context, different approaches to gender theories have been covered: sociological and linguistic. The general tendency of the gender approach to socio-cultural reality is revealed: naming the feminitives and masculinitives, social roles and processes, giving them the features, expressiveness. There are two sets of feminitives: the first is nouns that call women by different characteristics: family ties, nationality, profession, position, and so on. The second group of feminitives are nouns that call females animals. It has been established that the media play an important role in shaping public opinion, evaluating events, influencing the image of modern men and women and shaping our gender stereotypes. It is revealed that the most productive is the suffix – k-, by which the most feminine innovations are now formed, the suffix – its- – the second word-forming productivity, the suffix – in- generates feminitives from the masculine bases to – ets, – log or consonant. It is revealed that the new spelling has approved the use and the most productive models of feminitives’ creation. It has been found that the most promising and well-grounded area of analysis of the peculiarities of male and female language is the study of the tactics of speech behavior of men and women in differ- ent communicative situations, taking into account the cultural tradition of a particular society.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКласичний приватний університетuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСоціальні комунікації;No 2 (42)-
dc.subjectгендерuk_UA
dc.subjectгендерована моваuk_UA
dc.subjectмовна культураuk_UA
dc.subjectфемінітівиuk_UA
dc.subjectгендерний підхідuk_UA
dc.subjectзасоби масової інформаціїuk_UA
dc.subjectgenderuk_UA
dc.subjectgender languageuk_UA
dc.subjectfeminitivesuk_UA
dc.subjectgender endingsuk_UA
dc.subjectlanguage cultureuk_UA
dc.subjectmediauk_UA
dc.titleГендерована мова в газетному й телевізійному просторі України : сучасне баченняuk_UA
dc.title.alternativeGendered Language In the Newspaper and Television Space of Ukraine: a Modern Visionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udcУДК 316.811.161.2uk_UA
dc.subject.udcDOI https://doi.org/10.32840/cpu2219-8741/2020.2(42).21uk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ст. Запоріжжя 2020-1.pdfОстапчук С.С. Стаття487.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.