Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45461
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШевченко, Анна Валеріївна-
dc.contributor.authorShevchenko, Anna-
dc.contributor.authorПутінцева, Анастасія Андріївна-
dc.contributor.authorPutintseva, Anastasiia-
dc.date.accessioned2021-01-26T09:46:04Z-
dc.date.available2021-01-26T09:46:04Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationШевченко А.В., Путінцева А.А. Управлінські рішення щодо використання інструментів маркетингу для забезпечення конкурентоспроможності ЗВО / Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць // Державний науково-дослідний інститут інформатизації та моделювання економіки. - К., 2018. - Вип. № 7-8 (206-207) - с. 97- 103uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45461-
dc.descriptionУ зв'язку з процесами глобалізації, інтеграції і вступом України в Болонський процес перед вітчизняними вищими навчальними закладами виникла необхідність внесення змін в навчальні підходи і з'явилася можливість співробітництва і вивчення досвіду зарубіжних закладів вищої освіти (ЗВО). Для успішної науково-освітньої діяльності ЗВО необхідними стають партнерство і взаємодія з промисловістю, суспільством в цілому, іншими освітніми структурами. Сьогодні навчальний заклад є виробником освітніх програм, які він пропонує на ринку освітніх послуг, і з якими він виходить на ринок праці, опосередковано, через своїх випускників. Отже, постає необхідність використання маркетингу в сфері освіти, на рівні з іншого роду послугами та товарами. Маркетингове управління зможе прискорити реформування вищої освіти та вирішити проблеми, які заважають ЗВО виступати рівноправними суб'єктами ринкової діяльності, а отже, буде сприяти підвищенню якості освітніх послуг.uk_UA
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано необхідність використання маркетингових інструментів вищими навчальними закладами, їх раціональність та необхідність, а також визначено відповідні управлінські рішення керівниками ЗВО.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассмотрено использование маркетинговых инструментов высшими учебными заведениями, их рациональность и необходимость, а также принятие соответствующих управленческих решений руководящими органами ВУЗов.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers marketing tools in university, its rationality and necessity, and the adoption of appropriate managerial decisions by executives. The necessity of using marketing in the field of education, on the level of other kinds of services and goods, is substantiated. Marketing of educational institutions contributes to the study of the market, forecasting, pricing and determining the most promising directions for their development. Intermediary structures in the field of education promote the promotion of services using various channels of marketing, advertising media, and in some cases, and the financing of market participants educational services.Marketing management will be able to accelerate the reform of higher education and solve problems that prevent HEIs from acting as equal actors in market activities and, therefore, will contribute to improving the quality of educational services. The basic principles of formation of the marketing model of the sphere of education, which should include orientation towards the consumer, use of the system approach, ambiguity of ways of development and processes of self-organization are determined. The necessity of using the model of marketing management in the management of higher educational institutions is also substantiated and its main components are determined.In order to effectively adapt the university to the modern requirements of the informational environment, it is suggested to use in the practice of event marketing management (Event marketing), that is to systematically organize events as a platform for the presentation of educational services for the purpose of emotional influence and to increase the attention of the target group.The use of this marketing tool provides a long-lasting effect that shapes the image of the university, provides its popularization and allows the inclusion of new categories of educational services consumers.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний науково-дослідний інститут інформатизації та моделювання економікиuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectосвітні послугиuk_UA
dc.subjectуправлінські рішенняuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectобразовательные услугиuk_UA
dc.subjectмаркетинговые инструментыuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjecteducation servicesuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.titleУправлінські рішення щодо використання інструментів маркетингу для забезпечення конкурентоспроможності ЗВОuk_UA
dc.title.alternativeУправленческие решения по использованию инструментов маркетинга для обеспечения конкурентоспособности ВУЗuk_UA
dc.title.alternativeManagement decisions on the use of marketing tools to ensure the competitiveness of universitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.1445453-
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
#7-8_2018 Шевченко.pdf162.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.