Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44001
Title: Традиції дзуйхіцу в сучасній українській літературі
Authors: Шевченко, Тетяна Миколаївна
Keywords: сучасна література
українська література
традиції
дзуйхіцу
японська література
художній прийом
Issue Date: Mar-2018
Publisher: Талком, Київ
Citation: Шевченко Т.М. Традиції дзуйхіцу в сучасній українській літературі // Національна ідентичність в мові і культурі: зб. наук. праць / за заг.ред. А.Г. Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. – С.59-63
Abstract: Вплив східних традицій у новітньому українському письменстві дедалі стає відчутнішим. Зокрема, таким жанром, як дзуйхіцу, активно цікавляться В. Ґабор, К. Москалець, Г. Пагутяк. Їх твори, створені за законами саме цього жанру, стають підґрунтям збірок «Про що думає людина», «Людина на крижині», «Кожен день інший» відповідно. Твори, колись створені японськими літераторами Сей Сьонагон і Камо-но Тьомеєм, приваблюють українських митців легкістю, невимушеністю викладу, можливістю створення дискретної моделі часу. Так, К. Москалець навіть запропонував український відповідник цьому жанру – сполох, зосередивши увагу на записуванні стану свідомості, яка раптово прокинулась і «рветься» на свободу, і видавши книгу творів з однойменною назвою. Слово «дзуйхіцу» буквально перекладається з японської «слідом за пензлем». Цей жанр виникає в Х столітті в японській літературі і спершу був тісно зв’язаний з ніккі – японським мемуарно-щоденниковим жанром.
Description: Література 1. Григорьева Т. Японская художественная традиция. – Москва : Наука, 1979. – 268 с. 2. Пагутяк Г. Кожен день інший. Щоденник. – Львів : Кальварія, 2013. – 192 с.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44001
ISBN: 978-617-7397-78-5
Appears in Collections:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІ Міжнародна конференція

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko.pdf163.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.