Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43967
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ситник, Ольга Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-10T11:33:35Z | - |
dc.date.available | 2020-07-10T11:33:35Z | - |
dc.date.issued | 2018-03 | - |
dc.identifier.citation | Ситник О.В. Психологізм VIA імпресіонізм у малій прозі М. Хвильового // Національна ідентичність в мові і культурі: зб. наук. праць / за заг.ред. А.Г. Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. – С.56-58 | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-617-7397-78-5 | - |
dc.identifier.uri | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43967 | - |
dc.description | Література 1. Агеєва В. Автор і герой у структурі новели Миколи Хвильового / Віра Агеєва // Слово і час. – 1993. – № 12. – С. 16 – 21. 2. Немченко І. Ю. Новелістика М. Хвильового в контексті української прози початку ХХ століття: ): дис. ... канд. філол. наук: 10.01.01 / Немченко Ірина Юріївна. – Одеса, 2004. – 177 с. 3. Хвильовий М. Твори у двох томах / Микола Хвильовий. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1: Поезія, оповідання, новели, повісті. – 650 с. | uk_UA |
dc.description.abstract | Минуле століття внесло кардинальні зміни у світову культуру, що було спричинено зламними процесами на рівні фундаментальних форм суспільного життя. Новітні онтологічні концепції доповнилися епохальними відкриттями у сфері людської природи, розуміння складу її психіки. Перед мистецтвом постало завдання створити естетичний еквівалент нової дійсності, віднайти адекватні самому життю форми та засоби втілення специфіки внутрішнього буття особистості. Література як один із видів мистецтва одна із перших відреагувала на всі глибинні зрушення епохи. Тут відбувається творення нових парадигм художнього мислення, пошук нових форм та стилів, посутнє реформування системи поетикальних прийомів та засобів, якими диспонували митці. Тому закономірно, що мистецтву слова на початку ХХ століття була притаманна широка стильова диференціація при відсутності панівного стилю. Показовим у цьому сенсі творцем на лоні української літератури виступає М. Хвильовий. Сучасні літературознавці одностайні в тому, що жоден з письменників 20-х початку 30-х років не створив настільки різнобарвної в стильовому плані прози, як автор “Синіх етюдів”. Як вдало зауважує І. Немченко, “тільки М. Хвильовому вдавалося поєднувати такі різні за своїм філософським наповненням та естетичним спрямуванням стильові напрями, а відтак, новелістику Хвильового можна назвати енциклопедією українського модернізму 20-х років”. Безперечно, експериментаторські зусилля та стильова “еквілібристика” митця були детерміновані психологічною парадигмою його творів, що скеровувала алгоритм та логіку його творчих шукань та намірів. У цьому плані неабиякі художні можливості та перспективи перед творцем відкриває чималий арсенал імпресіоністичних прийомів та засобів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Талком, Київ | uk_UA |
dc.subject | Микола Хвильовий | uk_UA |
dc.subject | психологізм | uk_UA |
dc.subject | імпресіонізм | uk_UA |
dc.subject | проза | uk_UA |
dc.subject | література | uk_UA |
dc.subject | український модернізм | uk_UA |
dc.title | Психологізм VIA імпресіонізм у малій прозі М. Хвильового | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.subject.udc | 821.09(100)(082) Н35 | uk_UA |
Appears in Collections: | Національна ідентичність в мові і культурі. ХІ Міжнародна конференція |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sytnik.pdf | 148.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.