Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43623
Title: Economic and Organizational Aspects of Functioning of Aircraft Enterprises
Other Titles: Економічні та організаційні аспекти функціонування авіаційних підприємств
Экономические и организационные аспекты функционирования авиационных предприятий
Authors: Лобойко, Леонід Миколайович
Лобойко, Леонид Николаевич
Loboyko, Leonid
Кириленко, Оксана Миколаївна
Кириленко, Оксана Николаевна
Kyrylenko, Oksana
Новак, Валентина Олексіївна
Новак, Валентина Алексеевна
Novak, Valentina
Разумова, Катерина Миколаївна
Разумова, Екатерина Николаевна
Razumova, Katerina
Keywords: aviation
airlines
transport
economy
авіація
авіакомпанії
транспорт
економіка
авиация
авиакомпании
транспорт
экономика
Issue Date: 2019
Publisher: Грузинский Авиационный Университет
Abstract: The article examines the processes of harmonization of the economic and organizational basis for the operation of airlines and the transport system, which theoretically makes it possible for the country to access advanced European technologies. It is scientifically substantiated that for the successful development of an aviation enterprise it is necessary to coordinate the strategy of personnel management and the strategy of entrepreneurship among themselves.
У статті розглядаються процеси гармонізації економічної та організаційної основи експлуатації авіакомпаній та транспортної системи, що теоретично дає змогу країні отримати доступ до передових європейських технологій. Науково обґрунтовано, що для успішного розвитку авіаційного підприємства необхідно узгоджувати між собою стратегію управління персоналом та стратегію підприємництва.
В статье рассматриваются процессы гармонизации экономических и организационных основ деятельности авиакомпаний и транспортной системы, что теоретически позволяет стране получить доступ к передовым европейским технологиям. Научно обосновано, что для успешного развития авиационного предприятия необходимо согласовать стратегию управления персоналом и стратегию предпринимательства между собой.
Description: Analysis of the results of marketing research in the domestic market of transport services in the segment of "passenger traffic" in recent years shows that with the spread of the crisis and the growth of competition, each mode of transport actively seeks to save market share or win additional positions on it. Aviation transport as a business entity is also a component of a complex "passenger complex" system; therefore, in order to achieve its goal in the transport services market, it should have its own strategies, that is, a broad plan of action that can help achieve its goal.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43623
ISSN: 1512-4916
Appears in Collections:Наукові статті співробітників кафедри організації авіаційних робіт та послуг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зб ГАУ 2019-страницы-168-174.pdfстаття Економічні та організаційні аспекти функціонування авіаційних підприємств1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.