Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBystrova, Bogdana-
dc.contributor.authorNemlii, Liudmyla-
dc.contributor.authorPazyura, Nataliya-
dc.contributor.authorVasiukovych, Oksana-
dc.contributor.authorБистрова, Богдана Василівна-
dc.contributor.authorНемлій, Людмила Сергіівна-
dc.contributor.authorПазюра, Наталія Валентинівна-
dc.contributor.authorВасюкович, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorБыстрова, Богдана Васильевна-
dc.contributor.authorНемлий, Людмила Сергеевна-
dc.contributor.authorПазюра, Наталья Валентиновна-
dc.contributor.authorВасюкович, Оксана Николаевна-
dc.date.accessioned2019-11-12T11:54:10Z-
dc.date.available2019-11-12T11:54:10Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.citationBystrova B., Nemlii L., Pazyura N., & Vasiukovych O. Problem-based ESP methods for teaching future air traffic controllers to conduct radio exchange in non-routine situations. Advanced Education. – 2019. – 12. – Р. 74-79. DOI: 10.20535/2410-8286.155041uk_UA
dc.identifier.issn2409-3351(Print)-
dc.identifier.issn2410-8286(Online)-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40580-
dc.description.abstractThe research aimed to study and experimentally verify the efficiency of the use of problem-based methods in teaching future air traffic controllers to conduct radio exchange in non-routine situations. The professional readiness to conduct radio exchange is viewed as a complex of professional skills and knowledge (communicative, cognitive and functional) enhanced by motivation. The study involved 67 university students of a bachelor’s degree programme majoring in “Aviation transport”. Tests, observations and specially designed questionnaires were used to evaluate the use of problem-based methods (role-playing, simulation of specific situations, problem-solving, case studies) in ESP study. The conclusion was made about the effectiveness of problem-based ESP methods since they simulate possible professional situations and promote communication between future air traffic controllers and pilots, thus contributing to the acquisition of professional knowledge and activation of use of standard phraseology of radio exchange and plain English in non-routine situations. As shown by the results of our study, problem-based ESP methods are effective in raising future air traffic controllers’ motivation to acquire Aviation English as they bring the learning closer to professional lifeuk_UA
dc.description.abstractРозглянуто комунікативний метод викладання англійської мови для спеціальних цілей. Проаналізовано використання рольових ігор, моделювання професійних ситуацій, вирішення проблем, вивчення конкретних прикладів для формування професійної готовності майбутніх авіадиспетчерів до ведення радіообміну у нестандартних ситуаціях. У дослідженні взяли участь 67 здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Бакалавр» за спеціальністю 272 «Авіаційний транспорт». Показано як у процесі навчання студенти мали можливість не лише опосередковано, підсвідомо розвивати професійні навички спілкування англійською мовою, а й набувати професійних знань і навичок у процесі такого спілкування, необхідного для ведення радіообмінуuk_UA
dc.description.abstractРассмотрено коммуникативный метод преподавания английского языка для специальных целей. Проанализировано использование ролевых игр, моделирования профессиональных ситуаций, решение проблем, изучение конкретных примеров для формирования профессиональной готовности будущих авиадиспетчеров к ведению радиообмена в нестандартных ситуациях. В исследовании приняли участие 67 соискателей высшего образования степени «Бакалавр» по специальности 272 «Авиационный транспорт». Показано как в процессе обучения студенты имели возможность не только опосредованно, подсознательно развивать профессиональные навыки общения на английском языке, но и приобретать профессиональные знания и навыки в процессе такого общения, необходимого для ведения радиообменаuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавництво "Політехніка" КПІ ім. Ігоря Сікорськогоuk_UA
dc.subjectproblem-based ESP methodsuk_UA
dc.subjectair traffic controllersuk_UA
dc.subjectAviation Englishuk_UA
dc.subjectplain Englishuk_UA
dc.subjectstandard phraseologyuk_UA
dc.subjectradio exchangeuk_UA
dc.subjectnon-routine situationsuk_UA
dc.subjectprofessional readinessuk_UA
dc.subjectкомунікативні методи викладання англійської мови для спеціальних цілейuk_UA
dc.subjectавіадиспетчериuk_UA
dc.subjectавіаційна англійська моваuk_UA
dc.subjectзагальна англійська моваuk_UA
dc.subjectстандартна фразеологіяuk_UA
dc.subjectрадіообмінuk_UA
dc.subjectнестандартні ситуаціїuk_UA
dc.subjectпрофесійна готовністьuk_UA
dc.subjectкоммуникативные методы преподавания английского языка для специальных целейuk_UA
dc.subjectавиадиспетчерыuk_UA
dc.subjectавиационный английский языкuk_UA
dc.subjectобщий английский языкuk_UA
dc.subjectстандартная фразеологияuk_UA
dc.subjectрадиообменuk_UA
dc.subjectнестандартные ситуацииuk_UA
dc.subjectпрофессиональная готовностьuk_UA
dc.titleProblem-based ESP methods for teaching future air traffic controllers to conduct radio exchange in non-routine situationsuk_UA
dc.title.alternativeПроблемно-орієнтовані методи навчання англійській мові для спеціальних цілей під час ведення радіообміну майбутніми авіадиспетчерами у нестандартних ситуаціяхuk_UA
dc.title.alternativeПроблемно-ориентированные методы обучения английскому языку для специальных целей для проведения радиообмена будущих авиадиспетчеров в нестандартных ситуацияхuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
155041-381301-1-PB.pdfстаття470.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.