Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГлива, Валентин Анатолійович-
dc.contributor.authorНіколаєв, Кирило Дмитрович-
dc.contributor.authorТихенко, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorТимошенко, Ольга Петрівна-
dc.date.accessioned2019-05-09T09:16:21Z-
dc.date.available2019-05-09T09:16:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2073-7394-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38596-
dc.description.abstractПредметом представленої роботи є процеси формування комплексу фізичних факторів у приміщеннях диспетчерських служб аеродромів цивільної авіації. Мета дослідження – натурні вимірювання кількісних значень найбільш критичних фізичних факторів та надання науково обґрунтованих рекомендацій з їх нормалізації та підтримання на нормативному рівні. Для досягнення поставленої мети визначені наступні задачі: вимірювання напруженостей магнітного та електричного полів промислової частоти, індукції стаціонарного магнітного поля, густини потоків енергії електричних полів, радіочастот, напруженостей електростатичних полів та концентрації аероіонів обох знаків у повітрі робочої зони. На основі отриманих даних розроблені рекомендації з управління та підтримки стандартного рівня виміряних фізичних факторів. Методами досліджень є інструментальні вимірювання рівнів фізичних факторів, розрахунковий та графоаналітичний методи. У результаті вимірювань рівнів фізичних факторів у диспетчерських вежах аеропортів встановлено наступне. Напруженості магнітного та електричного полів промислової частоти, густини потоків енергії електромагнітних випромінювань радіочастот, стаціонарних магнітних полів перебувають на нормативному рівні та не потребують коригування. Повітря робочої зони є повністю деіонізованим. Це обумовлене наявністю ненормативних рівнів електризації полімерних поверхонь. Цей висновок зроблено на основі виконаного моделювання відповідних процесів та підтверджено експериментально. Для нормалізації аероіонного складу повітря рекомендовано використовувати спеціально розроблений ультразвуковий іонізатор повітря. Його перевагою є відсутність генерації озону та оксидів азоту у процесах коронних розрядів. Досліджено ефективність розробленого іонізатора повітря. Показано, що зона впливу іонізатора задовільна, при цьому відбувається підвищення відносної вологості. Це сприяє зниженню електризації поверхонь. Зроблено висновки про фактичний стан рівнів фізичних факторів. У приміщеннях диспетчерських служб аеропортів доведено необхідність нормалізації аероіонного складу повітря і надано спосіб її реалізації.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСистеми управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;випуск 1(53)-
dc.subjectелектромагнітне полеuk_UA
dc.subjectелектростатичне полеuk_UA
dc.subjectіонізація повітряuk_UA
dc.subjectультразвуковий іонізаторuk_UA
dc.titleДОСЛІДЖЕННЯ РІВНІВ ФІЗИЧНИХ ФАКТОРІВ У ПРИМІЩЕННЯХ ДИСПЕТЧЕРСЬКИХ СЛУЖБ АЕРОПОРТІВ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Публікації у наукових виданнях співробітників кафедри екології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.