Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/35573
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кравчук, М.П. | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-03T19:48:36Z | - |
dc.date.available | 2018-07-03T19:48:36Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.uri | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/35573 | - |
dc.description.abstract | Питання підвищення ефективності функціонування ергатичних комплексів на етапі посадки в роботі розглядається з погляду більш широкого завдання підвищення безпеки польотів ПК. Для цього на основі проведеного аналізу досвіду експлуатації ПК в умовах України та за кордоном зроблено висновок про необхідність розроблення нової концепції забезпечення безпеки виконання етапу посадки ПК. У роботі пропонується системно враховувати динаміку всіх складових процесу посадки ПК, уперше методично обґрунтовується поняття системи «екіпаж – літак – середовище – аеродромний світлосигнальний комплекс» і на цій основі складена математична модель процесу приземлення ПК у задану точку ЗПС. Для підвищення експлуатаційної надійності функціонування ергатичної системи управління літаком на етапі посадки запропоновано на основі когнітивного моделювання сформувати базу підказок екіпажу і алгоритм дій в умовах нештатної ситуації. Для формування бази у роботі як експертів пропонується залучати фахівців трьох вікових груп: молодих пілотів, пілотів зі стажем, пілотів з великим стажем льотної роботи. Підказка алгоритму дій екіпажу вибирається на підставі порівняння прогнозованих параметрів руху ПК по траєкторії посадки з параметрами, необхідними для безпечного приземлення. Виконано синтез методів прогнозування, розроблено методику і алгоритм прогнозування. На прикладі реальних умов підтверджено правильність вибору методу прогнозування. Запропоновано й синтезовано структуру інтелектуальної системи у складі ергатичного комплексу. Методами математичного моделювання підтверджено доцільність включення до складу ергатичного комплексу інтелектуальної системи, що працює в трьох режимах: спостерігача, підказки й активному. Оцінено ефективність функціонування інтелектуальної ергатичної системи ПК на етапі посадки. Аналіз отриманих результатів підтвердив істотне підвищення безпеки приземлення ПК в умовах різних типів ОС в польоті. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НАУ | uk_UA |
dc.subject | літак, посадка, ергатична система, експлуатаційна надійність | uk_UA |
dc.title | Підвищення ефективності функціонування ергатичної системи управління літаком при виконанні посадки | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Appears in Collections: | Дисертації, автореферати та відгуки кафедри автоматизації та енергоменеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кравчук автореферат.pdf | автореферат | 314.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.