Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25817
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКучай, Олександр-
dc.contributor.authorKuchai, Oleksandr-
dc.contributor.authorЗавалевський, Ю.-
dc.date.accessioned2017-03-29T09:31:10Z-
dc.date.available2017-03-29T09:31:10Z-
dc.date.issued2015-06-22-
dc.identifier.citationКучай О., Завалевський Ю. Роль навчально-ігрових технологій у професійній підготовці майбутнього вчителя // Вісник Черкаського Університету.–2015.– № 28(361). – Серія: Педагогічні науки. – С. 3-5.uk_UA
dc.identifier.issn2076-586X-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25817-
dc.description.abstractУ статті розглядається роль навчально-ігрових технологій у професійній підготовці майбутнього вчителя, а також вимоги щодо застосування ігрового методу у навчанні. Висвітлюються основні педагогічні умови, які сприяють результативності процесу підготовки студентів до використання ігрових технологій в початковій школі.uk_UA
dc.description.abstractThe article examines the role of educational gaming technology in the training of future teachers, as well as requirements for the application of game method in teaching. Highlights the main pedagogical conditions which promote efficiency of process of training students to use gaming technology in elementary school. Educational games technology used in the educational process as the organic component. All educational games technology can be described as educational, since the educational process is almost always accompanied by elements of the game because the main subject it appears a person (child). The dominant characteristic of educational and gaming technology serves their humanity as they take into account the interests and needs of the individual, the direction of laying sensuous consciousness, based on the methods and forms evolving nature, directed at enhancing different types of teaching and learning of Social and psychological impact of the game affects a student fear of speaking in the formation сulture communication, especially the culture of dialogue. The game launches ability to make independent decisions of value their actions and the actions of others, helps to intensify knowledge. Game approach is not essential technique of learning, but it greatly improves in practice opportunities and enriches students.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматривается роль учебно-игровых технологий в профессиональной подготовке будущего учителя, а также требования по применению игрового метода в обучении. Освещаются основные педагогические условия, способствующие результативности процесса подготовки студентов к использованию игровых технологий в начальной школе.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЧеркаський національний університет імені Богдана Хмельницькогоuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;28(361)-
dc.subjectНавчально-ігрові технології, початкова школа, студент, освіта.uk_UA
dc.subjectEducational gaming technology, elementary school, student, education.uk_UA
dc.subjectУчебно-игровые технологии, начальная школа, студент, образование.uk_UA
dc.titleРоль навчально-ігрових технологій у професійній підготовці майбутнього вчителяuk_UA
dc.title.alternativeThe role of educational and gaming technology in the training of future teachersuk_UA
dc.title.alternativeРоль учебно-игровых технологий в профессиональной подготовке будущего учителяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc37.378-
dc.specialityОсвіта/Педагогікаuk_UA
Appears in Collections:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
selection(3).pdfОсновна стаття1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.