Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/19100
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пришупа, Юлія Юріївна | - |
dc.date.accessioned | 2016-04-12T12:32:34Z | - |
dc.date.available | 2016-04-12T12:32:34Z | - |
dc.date.issued | 2016-03-20 | - |
dc.identifier.citation | Pryshupa Y. Y. The formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. – Manuscript. Dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences, specialty 13.00.04. – Theory and Methods of Professional Education. – National aviation university. – Kyiv, 2016. The thesis is dedicated to the problem of formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. The thesis outlines the present state of theory and practice of formation of self-educational competence, provides scientific substantiation of organizational and pedagogical conditions and develops a structural and functional model of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. Effectiveness of the experimental model and improved methods of forming of future civil-engineers’ self-competence in the process of professional education have been proved. The thesis clarifies the essence and meaning of the notion “self-educational competence of future civil-engineers”, defines its component structure. Criteria, indicators and levels of the studied phenomenon have been concretized. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/19100 | - |
dc.description | Пришупа Ю. Ю. «Формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки.» – на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти – Національний авіаційний університет. – Київ, 2016. Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки. У результаті дослідження розкрито зміст і структуру самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників; визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки; розроблено структурно-функціональну модель формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки та експериментально підтверджено її ефективність; уточнено сутність поняття «самоосвітня компетентність майбутніх інженерів-будівельників»; визначено критерії, показники та рівні сформованості самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників. Ключові слова: самоосвітня компетентність, майбутні інженери-будівельники, самоосвітня діяльність, педагогічні умови, професійна підготовка. | uk_UA |
dc.description.abstract | Pryshupa Y. Y. The formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. – Manuscript. Dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences, specialty 13.00.04. – Theory and Methods of Professional Education. – National aviation university. – Kyiv, 2016. The thesis is dedicated to the problem of formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. The thesis outlines the present state of theory and practice of formation of self-educational competence, provides scientific substantiation of organizational and pedagogical conditions and develops a structural and functional model of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. Effectiveness of the experimental model and improved methods of forming of future civil-engineers’ self-competence in the process of professional education have been proved. The thesis clarifies the essence and meaning of the notion “self-educational competence of future civil-engineers”, defines its component structure. Criteria, indicators and levels of the studied phenomenon have been concretized. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | NAU | uk_UA |
dc.subject | self educational competence | uk_UA |
dc.title | Формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
dc.subject.udc | 378.6:37.041.007.2 (043.3) | - |
dc.speciality | 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти | uk_UA |
Appears in Collections: | Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради К 26.062.15 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pryshupa Y._DYSERTACIYA.docx | Дисертація Пришупи Ю.Ю. | 3.05 MB | Microsoft Word XML | View/Open |
Pryshupa Y._ AVTOREFERAT.doc | Автореферат Пришупи Ю.Ю. | 296 kB | Microsoft Word | View/Open |
Відгук Бобрицької В.І.rar | Відгук офіц. опонента Бобрицької В.І. | 3.93 MB | Unknown | View/Open |
Відгук Ножовніка О.М.rar | Відгук офіц. опонента Ножовніка О.М. | 19.25 MB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.