Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/19100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПришупа, Юлія Юріївна-
dc.date.accessioned2016-04-12T12:32:34Z-
dc.date.available2016-04-12T12:32:34Z-
dc.date.issued2016-03-20-
dc.identifier.citationPryshupa Y. Y. The formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. – Manuscript. Dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences, specialty 13.00.04. – Theory and Methods of Professional Education. – National aviation university. – Kyiv, 2016. The thesis is dedicated to the problem of formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. The thesis outlines the present state of theory and practice of formation of self-educational competence, provides scientific substantiation of organizational and pedagogical conditions and develops a structural and functional model of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. Effectiveness of the experimental model and improved methods of forming of future civil-engineers’ self-competence in the process of professional education have been proved. The thesis clarifies the essence and meaning of the notion “self-educational competence of future civil-engineers”, defines its component structure. Criteria, indicators and levels of the studied phenomenon have been concretized.uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/19100-
dc.descriptionПришупа Ю. Ю. «Формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки.» – на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти – Національний авіаційний університет. – Київ, 2016. Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки. У результаті дослідження розкрито зміст і структуру самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників; визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки; розроблено структурно-функціональну модель формування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовки та експериментально підтверджено її ефективність; уточнено сутність поняття «самоосвітня компетентність майбутніх інженерів-будівельників»; визначено критерії, показники та рівні сформованості самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників. Ключові слова: самоосвітня компетентність, майбутні інженери-будівельники, самоосвітня діяльність, педагогічні умови, професійна підготовка.uk_UA
dc.description.abstractPryshupa Y. Y. The formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. – Manuscript. Dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences, specialty 13.00.04. – Theory and Methods of Professional Education. – National aviation university. – Kyiv, 2016. The thesis is dedicated to the problem of formation of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. The thesis outlines the present state of theory and practice of formation of self-educational competence, provides scientific substantiation of organizational and pedagogical conditions and develops a structural and functional model of self-educational competence of future civil-engineers in the process of professional education. Effectiveness of the experimental model and improved methods of forming of future civil-engineers’ self-competence in the process of professional education have been proved. The thesis clarifies the essence and meaning of the notion “self-educational competence of future civil-engineers”, defines its component structure. Criteria, indicators and levels of the studied phenomenon have been concretized.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherNAUuk_UA
dc.subjectself educational competenceuk_UA
dc.titleФормування самоосвітньої компетентності майбутніх інженерів-будівельників у процесі професійної підготовкиuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc378.6:37.041.007.2 (043.3)-
dc.speciality13.00.04 Теорія і методика професійної освітиuk_UA
Appears in Collections:Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради К 26.062.15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pryshupa Y._DYSERTACIYA.docxДисертація Пришупи Ю.Ю.3.05 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Pryshupa Y._ AVTOREFERAT.docАвтореферат Пришупи Ю.Ю.296 kBMicrosoft WordView/Open
Відгук Бобрицької В.І.rarВідгук офіц. опонента Бобрицької В.І.3.93 MBUnknownView/Open
Відгук Ножовніка О.М.rarВідгук офіц. опонента Ножовніка О.М.19.25 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.