Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18115
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПазюра, Наталія Валентинівнаuk_UA
dc.contributor.authorПазюра Наталья Валентиновнаru
dc.contributor.authorPazyura Nataliyaen
dc.date.accessioned2016-03-18T13:28:24Z-
dc.date.available2016-03-18T13:28:24Z-
dc.date.issued2016-02-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18115-
dc.description.abstractThe article presents the results of comparative pedagogical analysis of the peculiarities of teacher training, ensuring highly professional activity of teachers in some developed countries. Especially urgent question is the updating the contents of education in higher educational institutions according to the principles of personality-oriented approach targeted at development of teachers’ personality, their common and professional competence. It is directed at revealing progressive ideas in teachers’ professional development, the role of cooperation between universities, schools and teacher professional organizations. Special attention is paid to the strengthening practical component in curriculum in the process acquirement of theoretical and practical knowledge and skills.en
dc.description.abstractПредставлено результати порівняльно-педагогічного аналізу особливостей педагогічної освіти, що забезпечує високо професійну діяльність викладачів в розвинутих країнах світу. Особливу важливість представляє питання оновлення змісту навчання у вищих навчальних закладах відповідно до принципів особистісно-орієнтованого підходу, який націлений на розвиток особистості викладачів, їх професійної компетентності. Виявлені прогресивні ідеї в процесі професійного розвитку педагогів, а також роль співпраці між університетами, школами і професійними педагогічними організаціями. Особлива увага приділяється посиленню практичного компонента у навчальних програмах в процесі набуття майбутніми учителями теоретичних і практичних знань та навичокuk_UA
dc.description.abstractВ статье представлены результаты сравнительного анализа особенностей педагогического образования, обеспечивающего профессиональную деятельность педагогов высокого уровня в развитых странах мира. Особенно острым является вопрос обновления содержания обучения в высших учебных заведениях в соответствии с принципами личностно-ориентированного подхода, который нацелен на развитие личности учителей, их профессиональной компетентности. Выявлены прогрессивные идеи в процесс профессионального развития педагогов, а так же роль сотрудничества между университетами, школами и педагогическими профессиональными организациями. Особое внимание уделяется усилению практического компонента в учебных программах в процессе приобретения будущими учителями теоретических и практических знаний и навыковru
dc.language.isoenen
dc.subjectprofessional educationen
dc.subjectpedagogical practiceen
dc.subjectteacher trainingen
dc.subjectlife-long learningen
dc.subjectcurriculumen
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectпедагогічна практикаuk_UA
dc.subjectпідготовка учителівuk_UA
dc.subjectнеперервна освітаuk_UA
dc.subjectнавчальні програмиuk_UA
dc.subjectпрофессиональное обучениеuk_UA
dc.subjectпедагогическая практикаru
dc.subjectпедагогическое образованиеru
dc.subjectнепрерывное образованиеru
dc.subjectучебные программыru
dc.titleProgressive ideas in updating teacher training in developed countriesen
dc.titleПрогресивні ідеї модернізації педагогічної освіти в розвинутих країнах світуuk_UA
dc.titleПрогрессивные идеи модернизации педагогического образования в развитых странах мираru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Документ Microsoft Word (1).docx26.25 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.