Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62860
Title: Brand reputation as one of the elements of the brand strategy
Other Titles: Репутація бренду як один із елементів стратегії бренду
Authors: Girchenko, T.
Lyshylenko, J.
Гірченко, Т.Д.
Лишиленко, Ю.
Keywords: brand
marketing
reputation
image
management
strategy
бренд
маркетинг
репутація
зображення
управління
стратегія
Issue Date: Apr-2023
Publisher: National Aviation University
Citation: Girchenko T., Lyshylenko J. Brand reputation as one of the elements of the brand strategy. / Матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції «Cучасні підходи до креативного управління економічними процесами». 13-14 квітня 2023 р. - К.: НАУ, 2023. - с. 262-266
Abstract: The brand reputation plays an important role in the activities of companies, because it is one of the most important elements of the brand strategy. In view of the above, as an element of a brand strategy, it must be carefully planned, brand reputation and controlled. The ongoing competition for each consumer in the market drives companies to integrate marketing tools, where the brand strategy is taking a special place. In an age of digital any company requires interconnected communications that are constantly evolving to meet the changing external and internal environment. Thus, brand reputation plays an important stage in the brand strategy.
Важливу роль у діяльності компанії відіграє репутація бренду компаній, оскільки це один із найважливіших елементів стратегії бренду. В поле зору вищесказаного, як елемент стратегії бренду, вона повинна бути ретельно спланована, бренд репутацію та контроль. Постійна конкуренція за кожного споживача на ринку змушує компанії інтегрувати маркетингові інструменти, де стратегія бренду займає особливу увагу місце. У епоху цифрових технологій будь-якій компанії потрібні взаємопов’язані комунікації постійно розвивається відповідно до змін зовнішнього та внутрішнього середовища. Отже, бренд репутація відіграє важливий етап у стратегії бренду.
Description: 1. Rozanova N. N. Priority value characteristics of the governor's personal brand. RUDN Journal of Sociology. 2017. P. 542-554. 2. Baluk N. R. Communications in the creation of a personal brand. Business and trade. 2018. P. 111-119. 3. Zhulai V. I. Theoretical dimensions of the concepts “image” and “reputation”. A collection of scientific works of Giley. 2011. P. 46. 4. Trach O. Yu. Image, brand and reputation: their relationship and influence on the development of territories, organizations and individuals. Lviv: Publishing House of the National University “Lviv Polytechnic”. 2011. P. 182-187. 5. Girchenko Т., Ovsiannikova Ya. Digital Marketing and Its Role in the Modern Business Processes. European Cooperation. 2016. № 11 (18). P. 24 – 33.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62860
Appears in Collections:Збірники матеріалів конференцій кафедри економіки повітряного транспорту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Girchenko T.,Lyshylenko J.pdfТези5.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.