Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60583
Title: Особливості ціноутворення на транспортному підприємстві
Authors: Сидоренко, Анжела Олегівна
Keywords: дипломна робота
ціна
тариф
цінова політика
державне регулювання
пасижирообіг
Issue Date: 2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Сидоренко А. О. Особливості ціноутворення на транспортному підприємстві. - Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Економіка». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2023. – 98 с.
Abstract: В умовах економічної глобалізації, прискорення євроінтеграційних процесів та активізації зовнішньоекономічної діяльності, з одного боку, та гострої нестабільної військово–політичної ситуації, внаслідок військової агресії Росії, транспортна галузь та її складова – залізничний транспорт є важливим чинником забезпечення максимально стабільного, за чинних викликів та загроз, функціонування та відновлення економіки, також життєдіяльності населення країни. Принциповою відмінністю залізничного транспорту від інших підгалузей інфраструктури є те, що він перевозить значну номенклатуру невзаємозамінних вантажів, а також здійснює декілька видів пасажирських перевезень. Сьогодні потреба в послугах залізничного транспорту є також і в тих пасажирів та тих підприємств, які за умов мирного часу скористались би послугами морського чи авіаційного транспорту. Іншою особливістю функціонування залізничного транспорту є необхідність узгодження різних груп інтересів: органів державного управління, населення країни та суб’єктів господарювання–клієнтів залізниці (щодо забезпечення якісними, безпечними і доступними послугами перевезення); бізнесу (щодо прибутковості діяльності). Одним із основних інструментів досягнення такої узгодженості, а також чинник ефективності і прибутковості підприємства, його стратегічної конкурентоспроможності, є ціноутворення. Наразі увага до ціноутворення на залізничному транспорті як засобу його конкурентоспроможності, рентабельності зросла: адже платоспроможність споживачів транспортних послуг та можливості державної підтримки, компенсацій за проїзд, інвестицій у відновлення та модернізацію виробництв скоротились, а витрати підприємств залізничного транспорту зросли внаслідок безпосередніх руйнувань рухомого складу, колій, виробничих будівель, перебоїв з електроенергією, перевантаженості обсягами перевезень, затримки рейсів через постійно–періодичні обстріли та повітряні тривоги, інфляцію в умовах гострої економічної кризи. Попри теоретичну і методичну розробленість різних аспектів ціноутворення на транспорті, питання визначення економічно ефективних тарифів на залізничному транспорті, що належить до природних монополій, що відповідають особливостям євроінтеграційних процесів, залишається недостатньо опрацьованим. Викладене вище обґрунтовує вибір теми випускної роботи та її актуальність.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету" . Керівник проекту: д.е.н., професор Васюткіна Наталія Володимирівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60583
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри економіки повітряного транспорту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЕБА_2023_051_ЕП_Сидоренко_А._О..pdfДипломна робота200.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.