Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59883
Title: Сучасний стан і напрями розвитку вищої освіти в КНР
Other Titles: The current state and directions of the development of higher education in the PRC
Authors: Пироженко, Лідія Володимирівна
Pyrozhenko, Lidiia
Смолінчук, Лариса Симонівна
Smolinchuk, Larysa
Keywords: доступність освіти
елітні університети
модернізація вищої освіти КНР
система освіти КНР
університети КНР
accessibility of education
accessibility of education
modernization of higher education of the People's Republic of China
universities of the People's Republic of China
Issue Date: May-2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Пироженко Л., Смолінчук Л.С. Сучасний стан і напрями розвитку вищої освіти в КНР / Л. Пироженко, Л. Смолінчук // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 1(22). – С. 70-78
Abstract: У статті аналізуються особливості становлення вищої освіти в Китайській Народній Республіці, її сучасний стан та основні стратегії розвитку китайських університетів до 2035 р. Проведення дослідження. Для досягнення мети дослідження використано методи порівняльного аналізу та теоретичного узагальнення підходів у педагогічній науці та практиці. Результати. За останні десятиліття Китай досягнув значних економічних успіхів і вийшов на лідируючі позиції в світі. «Головною продуктивною силою» модернізації національної економіки стали освіта і наука. Розвиток університетської освіти розглядається державою як важлива стратегія підвищення політичного статусу та геополітичного впливу та необхідна умова досягнення економічного та науково-технічного впливу. Реалізація державних проектів реформування освіти на початку ХХ – початку ХХІ століття вивела низку китайських університетів на провідні позиції у світі, перетворила Китай на країну з наймасштабнішою вищою освітою у світі. Побудова системи освітніх закладів різного рівня спрямована на забезпечення рівного та справедливого доступу населення до вищої освіти, а також потреб економіки країни у висококваліфікованих, інноваційних кадрах. Висновки. Відповідно до стратегії інтенсивного розвитку вищої освіти Китай планує до 2035 року сформувати розгалужену систему якісної та доступної вищої освіти, досягти загальної потужності та впливу китайської освіти на міжнародній арені та підвищити конкурентоспроможність вищої освіти в контексті перетворення країни на світову освітню державу.
The article analyzes the peculiarities of the formation of higher education in the People's Republic of China, its current state and the main strategies for the development of Chinese universities until 2035. The implementation of state education reform projects at the end of the 20th and the beginning of the 21st century brought a number of Chinese universities to leading positions in the world, turning China into a country with the world's largest higher education. Study Conduct. To achieve the objectives of the research, the methods of comparative analysis and theoretical generalization of approaches in educational science and practice were used. Results. Тhe implementation of state education reform projects in the early 20th and early 21st centuries brought a number of Chinese universities to leading positions in the world, turned China into a country with the largest higher education in the world. The construction of a system of educational institutions of different levels is aimed at ensuring equal and fair access of the population to higher education, as well as the needs of the country's economy in highly qualified, innovative personnel that are constantly growing and developing. Conclusions. According to the strategy of intensive development of higher education, China plans to form an extensive system of high-quality and accessible higher education by 2035, to achieve the overall power and influence of Chinese education on the international arena, and to increase the competitiveness of higher education in the context of the country's transformation into a world educational power.
Description: Список літератури: Програма реформ і розвитку освіти від 13 лютого 1993 року [Електронний ресурс]: jyb.cn/china. Закон «Про освіту» [Электронный ресурс]: jyb.cn/china. Закон «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]: chinajusticeobserver. Державна програма середньотермінової і довготермінової реформ і розвитку освіти на 2010-2020 рр. [Електронний ресурс]: china.com.cn. 13-й пятирічний план економічного і соціального розвитку Китаю (2016-2020 рр.) [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. XIE Saiyin. The Influence of Educational Modernization on the Teaching Reform of Ideological and Political Courses in Colleges and Universities [Електронний ресурс]: kns.cnki.net. JIANG Enlai & LI Yong & QIN Hongxia. From Leadership to Overall Leadership of the Communist Party of China:The Triple Logic of the Development of Higher Education under the Leadership of the Communist Party of China [Електронний ресурс]: kns.cnki.net. «План сприяння просуванню університетів світового рівня та загальний план побудови першокласних дисциплін» [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. 2021 Статистичний бюлетень розвитку національної освіти [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. The world's largest vocational education system [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. State Council encourages vocational education reform [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. ZHOU Hongyu & LI Yuyang On the Construction of High-quality Education System [Електронний ресурс]: kns.cnki. FENG Xin-xin Research on the Constituent Elements of Digital Governance in Higher Education [Електронний ресурс]: kns.cnki.net. «Модернізація освіти Китаю до 2035 року» [Електронний ресурс]: www.gov.cn. MOE press conference introduces measures to improve vocational education [Електронний ресурс]: moe.gov.cn. China to further promote the Double First-Class Initiative [Електронний ресурс]: moe.gov.cn.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59883
ISSN: 2411-264X
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пироженко, Смолінчук.pdfСтаття558.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.