Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51130
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChaika, Maria-
dc.contributor.authorЧайка, Марія Олександрівна-
dc.date.accessioned2021-06-15T11:05:22Z-
dc.date.available2021-06-15T11:05:22Z-
dc.date.issued2021-04-08-
dc.identifier.citationChaika M. Interaction of aviation and tourism enterprises during the COVID-19 pandemic // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2021. – 247 - 248P.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51130-
dc.description1. Державна авіаційна служба України. URL: https://avia.gov.ua/pro-nas/statistika/periodychna-informatsiya/ 2. Міністерство інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-v-galuzi-aviatransportu.htmluk_UA
dc.description.abstractThe COVID-19 pandemic has been a test of activity and in the worst cases, even a threat of existence to the tourism and aviation business. Due to traffic restrictions and the complete cessation of passenger transport connection, these sectors of the economy, which are directly related to transportation, have suffered the most. With the establishment of strict quarantine measures from March to May 2020, aviation and tourism companies suffered significant losses. SkyUp airline announced about $30 million in losses during the period. The main problems were that the operators had to: • return significant funds for booking unused tickets to customers; • hold aircraft fleets indefinitely.uk_UA
dc.description.abstractПандемія COVID-19 була випробуванням активності, а в гірших випадках навіть загрозою існування для туристичного та авіаційного бізнесу. Через обмеження руху та повне припинення пасажирського транспортного сполучення найбільше постраждали ці галузі економіки, які безпосередньо пов’язані з перевезеннями. З встановленням жорстких карантинних заходів з березня по травень 2020 року авіаційні та туристичні компанії зазнали значних збитків. Авіакомпанія SkyUp оголосила про збитки за цей період близько 30 мільйонів доларів. Основними проблемами було те, що операторам довелося: • повернути значні кошти за бронювання невикористаних квитків клієнтам; • утримувати парки літаків необмежено довго.uk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectCOVID-19uk_UA
dc.subjectpandemicuk_UA
dc.subjectaviationuk_UA
dc.subjecttourismuk_UA
dc.subjectflightsuk_UA
dc.subjectрейсиuk_UA
dc.subjectтуризмuk_UA
dc.subjectавіаціяuk_UA
dc.subjectпандеміяuk_UA
dc.subjectКОВІД-19uk_UA
dc.titleInteraction of aviation and tourism enterprises during the COVID-19 pandemicuk_UA
dc.title.alternativeВзаємодія авіаційних та туристичних підприємств під час пандемії COVID-19uk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Політ. Організація перевезень і управління на транспорт. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaika_M_M(Polit 2021) .pdfThesis504.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.