Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24028
Title: Програма експериментального дослідження рівня фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті
Other Titles: Программа экспериментального исследования уровня физико-математической подготовки старшеклассников к обучению в техническом университете
A Programme for an Experimental Study of the Level of Physico-Mathematical Training of Senior Pupils for Their Studies at an Engineering University
Authors: Муранова, Наталія Петрівна
Муранова, Наталия Петровна
Muranova, Nataliya
Keywords: Педагогічний експеримент, емпіричне дослідження, програма вивчення рівня фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті.
Педагогический эксперимент, эмпирическое исследование, программа изучения уровня физико-математической подготовки старшеклассников к обучении в техническом университете.
Еducational experiment, empiric study, a programme for studying the level of physico-mathematical training of senior pupils for their studies at an engineering university.
Issue Date: Apr-2013
Publisher: Державний заклад "Луганський національний університет імені Т. Шевченка", Україна
Citation: Муранова Н. П. Програма експериментального дослідження рівня фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті / Н. П. Муранова. // Науковий вісник Донбасу [Електронний ресурс]. – 2013. – № 4 (24). – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_ 2013_4_20.
Abstract: У статті представлено логіку експериментального дослідження рівня фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті – визначено його гіпотезу, етапи, завдання, методи; описано процес побудови генеральної та вибіркової сукупностей та експериментальної бази дослідження. Представлено результати аналізу наукової літератури щодо методологічних засад проведення емпіричних педагогічних досліджень; визначено тип спроектованого педагогічного експерименту. Описано організаційний, констатувальний, формувальний і аналітичний етапи експериментальної роботи, а також їх зв’язок із завданнями та методами дослідження. Охарактеризовано програму педагогічного експерименту щодо виявлення ефективності впливу дидактичної моделі, основу якої складає авторське комплексне науково-методичне забезпечення процесу доуніверситетської фізико-математичної підготовки старшокласників. Обґрунтовано критерії (цільовий, мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний, результативний) та рівні (високий, середній, низький) результатів емпіричного дослідження відповідно до спроектованих компонентів фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті. Визначено перспективи впровадження спроектованої програми педагогічного експерименту в процес доуніверситетської фізико-математичної підготовки старшокласників.
В статье представлено логику экспериментального исследования уровня физико-математической подготовки старшеклассников к обучении в техническом университете – определены его гипотеза, этапы, задачи, методы; описано процесс построения генеральной и выборочной совокупностей и экспериментальной базы исследования. Представлено результаты анализа научной литературы о методологических основах проведения эмпирических педагогических исследований; определено тип спроектированного педагогического эксперимента. Описано организационный, констатирующий, формирующий и аналитический этапы экспериментальной работы, а также их связь с заданиями и методами исследования. Представлено характеристику программы педагогического эксперимента о выявлении эффективного влияния дидактической модели, основанием которой является авторское научно-методическое обеспечение процесса доуниверситетской физико-математической подготовки старшеклассников. Обоснованы критерии (целевой, мотивационный, когнитивный, деятельностный, рефлексивный, результативный) и уровни (высокий, средний, низкий) результатов эмпирического исследования в соответствии с спроектированными компонентами физико-математической подготовки старшеклассников к обучении в техническом университете. Определено перспективы внедрения спроектированной программы педагогического эксперимента в процессе доуниверситетской физико-математической подготовки старшеклассников.
The article presents the logic of an experimental study of the level of physicomathematical training of senior pupils for their studies at an engineering university. The hypothesis, stages, tasks, and methods of the study have been defined. The formation of a selection and of the entire assembly as well as that of the experimental basis of the research has been described. The scientific literature concerning the methodological principles of conducting empiric educational research has been analyzed; the type of the designed educational experiment has been defined. The setup, recital, formation, and analysis stages of experimental research have been described and their connection with the tasks and techniques of the research has been shown. The program has been characterized of an educational experiment aimed to determine the effectiveness of a didactic model based on a proprietary complex methodological support of pre-university physico-mathematical training of senior pupils. The article justifies the criteria (goal-oriented, motivational, cognitive, pragmatist, reflexive, and efficiency-oriented) та levels (high, medium, low) of empiric research results in accordance with the designed components of physicomathematical training of senior pupils for their studies at an engineering university. Prospects for the introduction of the designed program of an educational experiment into the process of pre-university physico-mathematical training of senior pupils have been defined.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24028
Appears in Collections:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nvd_2013_4_20.pdfМуранова Н. П. Основна стаття532.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.