Агєєва Галина МиколаївнаАгеева Галина НиколаевнаAgieieva Galyna2023-05-192023-05-192023-05-18Агєєва Г. М. Декарбонізація діяльності аеропортів України – завдання найближчого часу // Авіація, промисловість, суспільство: ІV Міжнародна науково-практична конференція, 18 травня 2023 року, м. Кременчук: матеріали. – Кременчуцький льотний коледж, 2023. - С. 389-390.https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/594911. Стрелкова Г. Г., Агєєва Г. М. Енергетична ефективність аеропортів у рамках концепції "місто - аеропорт". Енергоефективність в будівництві та архітектурі. 2014. Вип. 6. С. 288-294. 2. Strelkova G., Agieieva G. System approach towards enhancement of airports’ energy efficiency. Proceedings of the 17th Conference for Junior Researchers ‘Science – Future of Lithuania’ Transport Engineering and Management, 8 May 2014, Vilnius, Lithuania. Vilnius, 2014. Р. 85-89. 3. Агєєва Г. М., Стрелкова Г. Г. Декарбонізація та енергетична ефективність аеропортів – складові сталого розвитку муніципалітетів. Енергоефективне місто. ХХІ століття: Міжнародна науково-практична конференція, 15-16 жовтня 2020 р., м.Одеса. Одеса: ОДАБА, 2020. С. 8-12. 4. Агєєва, Г. М. Декарбонізація діяльності аеропортів. Проблеми розвитку міського середовища. 2019. №1 (22). С. 16-32.Аеропорти як складові зовнішніх транспортних систем локального, регіонального та світового рівнів є джерелами стабільно агресивних впливів на прилеглі території, міські ландшафти та ін., зокрема, емісії вуглецю (СО2) . Незважаючи на традиційно низький показник частки аеропортів у загальному об’ємі емісії вуглецю авіаційною галуззю, системна інтеграція низьковуглецевої політики (декаpбонiзацiя) в діяльність аеpопоpтiв світу є актуальною. Для України декарбонізація аеропортів – завдання найближчого часу. Повоєнне відновлення інфраструктури вітчизняних аеропортів вже зараз потребує формування інституціонального середовища з декарбонізації та енергоефективності аеропортів, вивчення світового досвіду. Підписання на початку 2022 року угоди про спільний авіаційний простір суттєве вплине на ринок авіаперевезень. Тому, по завершенню воєнних подій, слід очікувати збільшенням кількості авіаперевізників та обсягів авіаперевезень вітчизняними аеропортами. Як наслідок, наземна інфраструктура авіаційного транспорту повинна бути готова не тільки для надання відповідних послуг, забезпечення сучасного рівня обслуговування та комфорту перебування в аеропорту, але й забезпечувати реалізацію принципів сталого розвитку, зокрема, стійкості екосистем.ukаеропортдекарбонізація діяльностісталий розвитокповоєнне відновлення інфраструктури аеропортівенергоефективністьінфраструктура авіаційного транспортуДекарбонізація діяльності аеропортів України – завдання найближчого часуThesis656.712:658.26(043.2)