Козлова, Тетяна ВолодимирівнаШквар, Євгеній Олексійович2022-08-082022-08-082012https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56085Найважливішою проблемою експлуатації авіаційного транспорту є забезпечення безпеки польотів, яка значною мірою визначається дією на повітряне судно (ПС) несприятливих метеорологічних явищ і, зокрема, інтенсивних опадів. Для відведення останніх зі злітно-посадкової смуги (ЗПС) застосовується симетричний поперечний ухил її поверхні (тангенс кута між нею та горизонтальною площиною, або, враховуючи малість останнього, самий кут, рад.), нормування якого регламентується Сертифікаційними вимогами до цивільних аеродромів України [1] та Керівництвом з сертифікації аеродромів ICAO [2] значеннями для ЗПС класів А – Г та для ЗПС класів Д, Е.Побудовано математичну модель і метод розрахунку течії водної плівки в шарі стоку дощових опадів на плоскій похилій штучно шорсткій поверхні на основі спрощеної форми рівнянь руху в'язкої рідини та напівемпіричного опису турбулентності разом з урахуванням особливостей взаємодії потоку рідини з нерегулярною структурою рельєфу поверхніukтурбулентна течіяматематична модельшорсткістьухил поверхнідощові опадишар стокуМАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ГРАВІТАЦІЙНОЇ ТЕЧІЇ В ШАРІ СТОКУ ДОЩОВИХ ОПАДІВ НА ШОРСТКІЙ ПОХИЛІЙ ПОВЕРХНІArticle625.717