Федорченко, Світлана ВолодимирівнаФедорченко, Светлана ВладимировнаFedorchenko, Svitlana2018-03-262018-03-262016-02-24Федорченко С.В. Попередження конфлыктыв в педагогічному колективі як один з методів формування сприятливого соціально-психологічного клімату у ВНЗ/Федорченко С.В.// Науковий журнал «Молодий вчений».– 2016. – Вип. № 2 (29). – Ч. 2: Психологічні науки. – С. 233-236.http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/33037Постановка проблеми. У наш час науково-технічного і соціального прогресу – відбувається безперервне ускладнення ділових взаємозв’язків між людьми у процесі діяльності. Разом з цим, безперечно зростає і роль психологічного фактора, людських відносин і стосунків у трудових колективах. Це повною мірою проявляється і в педагогічних колективах ВНЗ. Педагогічний колектив – це група сумісно працюючих педагогів, що мають загальні освітні цілі, досягення яких для них є також особистісно значущими і таких, що реалізують структуру міжособистісних взаємовідносин і взаємодії, які сприяють досягненню загальних цілей. Сьогодні, як ніколи стала безсумнімною вирішальна роль особистісного фактора у навчально-виховному процесі. Особистість викладача, керівника педагогічного колективу – ось те, що визначає сприятливий клімат у ВНЗ.У статті розкривається зміст понять «соціально-психологічний клімат» і «конфлікт», проводиться експериментальне дослідження оцінки психологічного клімату педагогічних працівників НАУ та їх стилю реагування на конфікт, виділяються методи та технології упередження конфліктів в педагогічному колективі ВНЗ.ukПедагогічний колектив, сприятливий клімат, соціально-психологічний клімат, конфлікт, попередження конфлікту.Попередження конфліктів в педагогічному колективі як один з методів формування сприятливого соціально-психологічного клімату у ВНЗПредотвращение конфликтов в педагогическом коллективе как один из методов формирования Благоприятного социально-психологического климата в ВУЗеArticle