Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57147
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Семченко, Наталія Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Степанов, Олексій Вікторович | - |
dc.contributor.author | Холодова, Ольга Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Бугайова, Марина Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Semchenko, Nataliya Alexandrovna | - |
dc.contributor.author | Stepanov, Alexey Viktorovych | - |
dc.contributor.author | Kholodova, Olha Alexandrovna | - |
dc.contributor.author | Bugaeva, Maryna Aleksandrovna | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-13T11:15:53Z | - |
dc.date.available | 2022-12-13T11:15:53Z | - |
dc.date.issued | 2021-10-12 | - |
dc.identifier.citation | Semchenko N., Stepanov O., Kholodova O., Buhaiova M. Research of the world trend of risks accident rate // AIP Conference Proceedings. – 2021. – Vol. 2439. – Issue 1. – P. 020020-1–020020-11. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 0094-243X | - |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57147 | - |
dc.description.abstract | Based on statistics of accidents and the motorization level in countries, the motorization level of which exceeds 200 cars/1000 inhabitants, developed regression models of social and transport risks which distinguishes them from models of R. Smeed, which are based on statistical data of the thirties of the last century. It is determined that minimal social and transport risks occur at the motorization level of 600-700 cars per 1000 inhabitants. | uk_UA |
dc.description.abstract | На основі статистики аварійності та рівня автомобілізації в країнах з розвиненою транспортною інфраструктурою, рівень автомобілізації яких перевищує 200 автомобілів/1000 жителів, розроблено регресійні моделі соціально-транспортних ризиків, що відрізняє їх від моделей Р. Сміда, які базуються на статистичних даних тридцятих років минулого століття. Визначено, що за сучасного рівня організації дорожнього руху та забезпечення його безпеки мінімальні соціально-транспортні ризики виникають при рівні автомобілізації 600-700 автомобілів на 1000 жителів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | AIP Publishing | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 2439;020020 | - |
dc.subject | ризик | uk_UA |
dc.subject | аварійність | uk_UA |
dc.subject | безпека | uk_UA |
dc.subject | модель | uk_UA |
dc.subject | автомобілізація | uk_UA |
dc.subject | risk | uk_UA |
dc.subject | accident | uk_UA |
dc.subject | safety | uk_UA |
dc.subject | model | uk_UA |
dc.subject | motorization | uk_UA |
dc.title | Research of the world trend of accident rate | uk_UA |
dc.title.alternative | Дослідження світової тенденції аварійності | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.1063/5.0068455 | - |
Appears in Collections: | Тези конференцій кафедри організації авіаційних робіт та послуг |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1.Research of the world trend.pdf | 551.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.