Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTatlilioglu, Kasim-
dc.contributor.authorSenchylo-Tatlilioglu, Nadiia-
dc.contributor.authorТатліліоґлу, Касим-
dc.contributor.authorСенчило-Татліліоґлу, Надія Олексіївна-
dc.date.accessioned2022-09-02T07:06:48Z-
dc.date.available2022-09-02T07:06:48Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationTatlılıoğlu , K., & Senchylo-Tatlilioglu, N. Language Development at Early Childhood: an Overview in the Context of Psycholinguistics // Psycholinguistics in a Modern World, 16. - 2021, рр. 283-288.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56228-
dc.description.abstractLanguage acquisition is the process during which humans acquire the capacity to see, create and utilize words to get it and communicate. It includes the picking up of differing capacities involving language structure, phonetics, and a broad lexicon. Language development is thought to proceed by ordinary processes of learning in which children acquire the forms, meanings, and uses of words and utterances from the linguistic input. Language ability is an indispensable place among human intellectual abilities and language is considered to be the most important component of the human mind language development starts from the first cry until a child is able to speak a word. It includes the picking up of differing capacities involving language structure, phonetics, and a broad lexicon. Talking is like an action and it is shaped by motives of many kinds. As an interdisciplinary field, psycholinguistics in the world revealed at the intersection of psychology and linguistics in the 1950s. It is seen that studies on language development have increased in recent years. This study is describe how language developed at the early childhood.uk_UA
dc.description.abstractЗасвоєння мови — це процес, під час якого люди набувають здатності бачити, створювати та використовувати слова, щоб розуміти їх і спілкуватися. Це включає в себе підбір різних можливостей, що включають структуру мови, фонетику та широкий лексикон. Вважається, що розвиток мови відбувається шляхом звичайних процесів навчання, під час яких діти освоюють форми, значення та вживання слів і висловлювань на основі мовного введення. Мовні здібності займають незамінне місце серед людських інтелектуальних здібностей, а мова вважається найважливішим компонентом людського розуму. Розвиток мови починається з першого крику, поки дитина не може вимовити слово. Це включає в себе підбір різних можливостей, що включають структуру мови, фонетику та широкий лексикон. Розмова подібна до дії, і вона формується різними мотивами. Як міждисциплінарна галузь психолінгвістика у світі розкрилася на стику психології та лінгвістики у 1950-х роках. Видно, що дослідження розвитку мови збільшилися в останні роки. Це дослідження описує, як розвивалася мова в ранньому дитинстві.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПереяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковородиuk_UA
dc.subjectpsycholinguisticsuk_UA
dc.subjectpsycholinguistic developmentuk_UA
dc.subjectpre-education perioduk_UA
dc.subjectearly childhooduk_UA
dc.subjectпсихолінгвістикаuk_UA
dc.subjectпсихолінгвістичний розвитокuk_UA
dc.subjectдошкільний періодuk_UA
dc.subjectраннє дитинствоuk_UA
dc.titleLanguage Development at Early Childhood: an Overview in the Context of Psycholinguisticsuk_UA
dc.title.alternativeРозвиток мовлення в ранньому дитинстві: огляд у контексті психолінгвістикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.31470/2706-7904-2021-16-283-288-
Appears in Collections:Наукові статті НПП кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
167-Article Text-493-1-10-20211229.pdfстаття651.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.