Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55632
Title: Психологічні чинники конфліктної поведінки у підлітків
Authors: Дараган, Аня Анатоліївна
Keywords: дипломна робота
агресивність
конфлікт
конфліктна поведінка
підлітки
психологічні чинники конфліктної поведінки
тривожність
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дараган. А.А. Психологічні чинники конфліктної поведінки у підлітків. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 44 с.
Abstract: Конфлікти супроводжують наше повсякденне життя. Вони є механізмом розвитку як окремої особистості, так і соціальної системи в цілому. Будь-яка особистість не здатна розвиватися безконфліктно, адже саме так людина пізнає реальність і через конфлікти вибудовує свої стосунки з оточуючими та з самою собою. Коли виникає зіткнення інтересів, думок та переконань, особистість, що відстоює власні позиції, не завжди готова враховувати інтереси інших. Особливо гостро ця проблема постає у підлітковому віці, що є складним етапом переходу від дитинства до дорослості. Підлітковий вік супроводжується наростанням внутрішніх суперечностей розвитку та напруженості міжособистісної взаємодії з однолітками, дорослими та батьками. Відомо, що підліткам складно вирішувати конфлікти, і, як правило, у цих ситуаціях переважають деструктивні тенденції. Для зниження гостроти подібних явищ та більш продуктивного вирішення міжособистісних конфліктів необхідне розуміння сутності, змісту конфліктів та чинників, що їх викликають. Динамічний розвиток сучасної цивілізації викликає невпинні суспільні зміни. Сучасні підлітки відрізняються від підлітків попередніх поколінь, адже в наш час можна спостерігати активну перебудову всіх сфер життя суспільства. Це свідчить про актуальність обраної теми дослідження та необхідність наукового пошуку у цьому напрямі. Аналіз наукових робіт, присвячених конфліктній поведінці у підлітків, показав, що дослідників цікавлять різні аспекти цієї проблеми. А.В. Гайнуліна та А.А. Ганєєва присвятили свою роботу дослідженню впливу особистісних особливостей на конфліктну поведінку. Теоретичні питання психологічної сутності, детермінантів та механізмів конфліктологічності та особистості підлітків вивчала О.М. Чайковська. Т.А. Яновська досліджувала взаємозв’язок прояву психологічного конфлікту з емоційною сферою підлітків. Окремі автори присвятили свої роботи вивченню конфліктів, які виникають під час взаємодії підлітків з батьками, ровесниками та ін. А.Ш. Апішева проаналізувала психологічні проблеми, які виникають в процесі взаємодії сучасних підлітків та юнаків з батьками в процесі їхнього самоствердження. Основні причини конфліктів серед підлітків у шкільному колективі розкрила Т.Ю. Куниця. Науковці, які розглядають особистісні передумови агресивності та конфліктності у підлітків: З.Р. Кісіль, А. Бандура, Д. Журавлев, А.Ш. Апішева, Е.Р. Гараєва, Е.А. Калініна, Ю.І. Корчагіна, М.А. Кудака, В.Р. Повелків та ін. Визначення психологічних чинників конфліктної поведінки у підлітків необхідне для корекції взаємодії їх з батьками, однолітками, вчителями. Аналіз наукових джерел показав, що дослідження з цієї проблематики є недостатніми і актуальними. Саме цим і зумовлений вибір даної теми дипломної роботи.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: старший викладач Литвинчук Наталія Борисівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55632
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дараган А.А._2022.pdfдипломна робота914.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.