Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБабіков, Олександр Петрович-
dc.contributor.authorBabikov, O.-
dc.date.accessioned2021-12-28T14:25:44Z-
dc.date.available2021-12-28T14:25:44Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.citationБабіков О. П. Громадський контроль за діяльністю правоохоронних органів: зарубіжний досвід та вітчизняні реалії / Олександр Петрович Бабіков // Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». – 2021. – Т. 1, № 58. – C. 171-176uk_UA
dc.identifier.issn2307-9061-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53540-
dc.descriptionСтаття, опублікована у журналі «Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія «Юридичний вісник. Повітряне і космічне право» 1 (58) 2021uk_UA
dc.description.abstractНа сучасному етапі реформування системи правоохоронних органів законодавцем та органами виконавчої влади приділяється значна увага формуванню та діяльності громадських рад та інших колегіальних органів як інструменту участі громадськості у розробці та реалізації політики у різноманітних державних сферах. Таку участь громадськості розглядають не лише через контрольні функції, а й як важливий експертний, психологічний та інформаційний ресурс, дієвість якого суттєво впливає на розвиток громадянського суспільства, забезпечення стабільності влади через запровадження у такий спосіб діалогу правоохоронних органів з суспільством.Аналіз зарубіжного законодавства, вивчення досвіду організації громадського контролю над органами правопорядку та військовою організацією, порівняння запроваджених форм та методів взаємодії приватного та публічного сектору з цих питань, дають підстави для висновку, що запроваджені форми громадського контролю за діяльністю НАЗК, ДБР, НАБУ відсутні в країнах ЄС чи США і вважати такі «ноухау» наближенням до європейських стандартів, доволі сумнівно. Форми громадського контролю правоохоронних органів мають забезпечувати можливість громадянському суспільству впливати на процеси у правоохоронних органах, проте, не порушуючи їхню незалежність. Держава має забезпечити незалежність як правоохоронних органів, так й інших державних органів від впливу інших держав, міжнародних організацій на державного апарату, запровадити прозорість у питаннях фінансування громадських організацій, що діють у цій сфері тощо.uk_UA
dc.description.abstractThe research was conducted using general scientific methods, such as dialectical analysis and synthesis, abstraction, etc. and special methods by which the author analyzes the forms of civil control over the activities of law enforcement agencies of Ukraine. The article examines the effectiveness of various forms of civil control in the field of law enforcement and compares such activities with the experience of the EU and the US. In particular, the control of US intelligence agencies, which includes the CIA, FBI NSA and others (a total of 15 bodies) is entrusted to parliamentary committees and is carried out in the following areas: consideration of the draft intelligence community budget and control over spending, development of legislation in intelligence activities; overseeing covert operations, approving presidential nominations for director and first deputy director of the CIA, and military intelligence chiefs, preparing reports for the relevant chambers of Congress on specific issues in which intelligence played a significant role. In the Republics of Poland, Romania, Norway, civil control over the activities of intelligence (law enforcement) bodies is also exercised by parliamentary committees with control measures, assessment of their effectiveness, ensuring human and civil rights and freedoms and disclosure within the interests of the state. reports, conclusions and information. Discussion: research of the role of the public in exercising control over law enforcement agencies of Ukraine through the prism of foreign and international experience. The role of public organizations is, of course, important for building the rule of law as a means of dialogue between government agencies and society. However, if civil control is exercised through public authorities, local governments, elected or formed by the majority of our society, the activities of various public associations are formed on other principles and financed from sources that are neither controlled by the state nor under the control of society. Introduction of forms of civil control used in NABU, NAPC, DBR pose a threat of pressure from members of such public councils and public organizations that formed them, on the heads and employees of law enforcement agencies.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectгромадський контрольuk_UA
dc.subjectрада громадського контролюuk_UA
dc.subjectконтрольні функціїuk_UA
dc.subjectформи громадського контролюuk_UA
dc.subjectправоохоронні органиuk_UA
dc.subjectpublic controluk_UA
dc.subjectpublic control counciluk_UA
dc.subjectpoliceuk_UA
dc.subjectforms of civil controluk_UA
dc.subjectcontrol functionsuk_UA
dc.titleГромадський контроль за діяльністю правоохоронних органів: зарубіжний досвід та вітчизняні реаліїuk_UA
dc.title.alternativePublic control over the activities of law enforcement bodies: foreign experience and domestic realitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc342.922(045)uk_UA
dc.identifier.doi10.18372/2307-9061.58.15325-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри кримінального права і процесу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.pdf605.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.