Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOvsak, Oksana-
dc.contributor.authorОвсак, Оксана Павлівна-
dc.date.accessioned2021-12-21T10:09:08Z-
dc.date.available2021-12-21T10:09:08Z-
dc.date.issued2021-10-29-
dc.identifier.citationOvsak O. Air transportation between Ukraine and EU countries: from progressive liberalization to deregulation // Modern problems of management: materials of the XVII International scientific-practical conference. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - P. 30-32uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53442-
dc.descriptionОвсак О. Авіаперевезення між Україною та країнами ЄС: від прогресивної лібералізації до дерегулювання // Сучасні проблеми менеджменту: матеріали XVII Міжнародної науково-практичної конференції. - Національний авіаційний університет. - Київ, 2021. - С. 30-32uk_UA
dc.description.abstractNowadays the basis of agreements about air traffic between Ukraine and other countries are bilateral air service agreements (ASA). Aviation communication between Ukraine and EU is regulated on the basis of bilateral air service agreements (ASA) with all member states and Horizontal Agreement with the European Commission on certain aspects of air services. The last one has been developed by European Commission as model agreement that liberalizes air services between the EU and third countries, called „horizontal“. The EU also provides setting up open aviation areas (so called “open skies”) with key partners to further liberalise сertain markets on the bilateral basis by European Common Aviation Area (ECAA) agreement between the EU and third countries.uk_UA
dc.description.abstractВ даний час основою угод про повітряне сполучення між Україною та іншими країнами є двосторонні угоди про повітряне сполучення (ASA). Авіаційне сполучення між Україною та ЄС регулюється на основі двосторонніх угод про повітряне сполучення (ASA) з усіма державами-членами та горизонтальної угоди з Європейською комісією з деяких аспектів повітряного сполучення. Останнє було розроблено Європейською Комісією в якості типової угоди, яка лібералізує повітряне сполучення між ЄС і третіми країнами, зване „горизонтальним“. ЄС також передбачає створення зон відкритої авіації (так зване "відкрите небо") з ключовими партнерами для подальшої лібералізації певних ринків на двосторонній основі відповідно до Угоди про Спільний авіаційний простір (ECAA) між ЄС і третіми країнами.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational aviation universityuk_UA
dc.subjectaviation communicationuk_UA
dc.subjectagreementsuk_UA
dc.subjectprovisional applicationuk_UA
dc.subjectair servicesuk_UA
dc.subjectnational legislationuk_UA
dc.subjectавіаційний зв'язокuk_UA
dc.subjectугодаuk_UA
dc.subjectтимчасове застосуванняuk_UA
dc.subjectповітряне сполученняuk_UA
dc.subjectнаціональне законодавствоuk_UA
dc.titleAir transportation between Ukraine and EU countries: from progressive liberalization to deregulationuk_UA
dc.title.alternativeАвіаперевезення між Україною та країнами ЄС: від поступової лібералізації до дерегулюванняuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:2021 ХVІI міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми менеджменту»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovsak O..pdf107.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.