Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53099
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrochovska, Liudmylaen
dc.date.accessioned2021-11-01T09:56:08Z-
dc.date.available2021-11-01T09:56:08Z-
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationOroсhovska L. Rola mass mediów w kulturze społeczeństwa jednowymiarowego Herberta Marcusego / Liudmyla Oroсhovska // Studia z historii filozofii. – 2014. –№ 2(5). – С. 111-122.pl
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53099-
dc.description.abstractIn the article the author researches the problem of modern mass-media influence upon the ideologization of society and the appearance of “one-dimensional” man on the basis of H. Marcuse’s ideas. According to H. Marcuse’s statement that modern culture created by means of mass-media deprives a person of any real alternatives to the existing and thinking the author rises the problem of manipulation of mass consciousness in modern conditions.en
dc.language.isoplen
dc.publisherUniwersytet Mikolaja Kopernika w Toruniapl
dc.subjectmass mediówpl
dc.subjectHerbert Marcusepl
dc.subjectmanipulation of consciousnesspl
dc.titleRola mass mediów w kulturze społeczeństwa jednowymiarowego Herberta Marcusegopl
dc.typeArticleen
dc.identifier.doi10.12775/szhf.2014.019
Appears in Collections:Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)
Наукові статті кафедри бізнес-аналітики та цифрової економіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.