Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОроховська, Людмила Анатоліївна
dc.date.accessioned2021-11-01T09:55:54Z-
dc.date.available2021-11-01T09:55:54Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationОроховська Л. А. Техногенна медіареальність як компонент системи медіакультури соціальності / Л. А. Ороховська // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Зб. наук. пр. – Вип. 1 (29). – К.: НАУ, 2019. – С.121-125.uk_UA
dc.identifier.otherОRCID: 0000-0003-1775-424X
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53043-
dc.description.abstractУ статті розглядається вплив медіа інформаційної доби на суспільну свідомість. Досліджуються зрушення у соціальному бутті, які детермінуються новими інформаційно-комунікаційними технологіями. У результаті дослідження впливу інформаційної революції на медіакультуру виявлено такі характерні її риси, як: інформатизація; формування глобального інформационо-комунікационого простору; віртуалізація різних сфер буття соціумі; сегментування аудиторії демасифікованих мас-медіа за інтересами; створення соціальних мереж як нової форми соціальних зав’язків на основі інтерактивності спілкування.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматривается влияние медиа информационной эпохи на общественное сознание. Исследуются изменения в общественном бытии, которые детерминируются новыми информационно-коммуникационными технологиями. Особенное внимание в исследовании уделено влиянию информационной революции на медиакультуру, что отразилось в ее информатизации, формировании глобального информационно-комуникационного пространства, виртуализации разных сфер бытия социума, сегментировании аудитории демассифицированных масс-медиа по интересам и увлечениям, создании социальных сетей как новой формы социальных связей на основании интерактивности общения.uk_UA
dc.description.abstractIntroduction. New information and communication technologies determine changes in social being which are expected to be investigated. The aim and the tasks of the article are to discuss the influence of Information age media on the social consciousness. Research methods. The theoretical understanding of the media culture phenomenon is carried out on the basis of systemic, cultural, historical and sociocultural approaches. Research results: Particular attention is paid to the impact of the information revolution on media culture, which is reflected in informatization, formation of the global information and communication space, virtualization of different spheres of society, segmentation of the audience of mass media according to their interests and hobbies, creation of social networks as a new form of social interactions based on interactivity of communication. The study shows that mass media demassification strengthens the trends of cultural pluralism, cultural standards, multiculturalization and formation of multicultural identities. Discussion.The author of the study draws attention to the fact of growing manipulating possibilities supported by the modern mass media during social and political crises, in the periods of absence of clear and convincing arguments for the social course held, disintegration of society and social disorientation associated with it. Conclusion. Taking into account that the latest information technologies in the field of mass media lead to diverse changes in the socio-cultural environment as a non-linear system with a multilevel structure, it is important to investigate further the integration function of the media being a mediator of the symbolic exchange of cultural values by members of different civilizations and autonomous elements of the social system of the society.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectінформаційна добаuk_UA
dc.subjectмас-медіаuk_UA
dc.subjectмедіакультураuk_UA
dc.subjectтехногенна медіареальністuk_UA
dc.subjectсоціокультурне буттяuk_UA
dc.titleТехногенна медіареальність як компонент системи медіакультури соціальностіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)
Наукові статті кафедри бізнес-аналітики та цифрової економіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.