Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51932
Title: Культурна специфіка іспанського живопису в європейському контексті в єсе Джона Берджера про Дієго Веласкеса: лінгвокогнітивний аналіз екфразису і метаекфразису
Authors: Луньова, Тетяна Володимирівна
Keywords: іспанський живопис
культурна специфіка
Джон Берджер
Дієго Веласкес
лінгвокогнітивний аналіз
екфразис
Issue Date: Apr-2021
Publisher: Талком, Київ
Citation: Луньова Т.В. Культурна специфіка іспанського живопису в європейському контексті в єсе Джона Берджера про Дієго Веласкеса: лінгвокогнітивний аналіз екфразису і метаекфразису /Т.В. Луньова// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.261-266
Abstract: У своєму есе про Дієго Веласкеса Джон Берджер торкається питання про питомі риси іспанського живопису в контексті європейської традиції з метою обґрунтувати твердження про те, що картина Веласкеса «Езоп» є поза всякими сумнівами власне іспанською картиною («If I did not know the painting was by Velázquez, I think I would still say it came from Spain»). Обговоренню характерних особливостей іспанської живописної традиції присвячено семантично цілісну частину есе, яка, розглянута в аспекті аналізу мовних засобів репрезентації візуальних художніх об’єктів, становить поєднання екфрастичних і метаекфрастичних контекстів. Під екфрастичними контекстами ми розуміємо вербальний опис зображеного на картині або інтерпретацію зображеного на картині, спираючись на сучасне визначення екфразису як «опису твору мистецтва» і враховуючи наявність дексриптивного і тлумачного різновидів екфразису. Наприклад, у поданому нижче есеїстичному фрагменті названо об’єкти, які тримає святий Лука, зображений на картині Ель Греко: «There is a canvas by El Greco of St Luke, the patron saint of painter. In one hand he is holding a paintbrush and, in the other, an open book against his torso». Цей фрагмент є прикладом дескриптивного екфразису.
Description: Література 1. Яценко Е. В. «Любите живопись, поэты…». Экфрасис как художественно мировоззренческая модель. Вопросы философии. 2011. URL: http://vphil.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=427 2. Berger J. Diego Velázquez. Portraits: John Berger on Artists / Berger J. / Ed. T. Overton. London, New York: Verso, 2015. P. 112-136. 3. Vorobyova O., Lunyova T. Verbal and non-verbal facets of metaekphrastic writing: A cognitive study of John Berger’s essays on visual art. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. The journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava. Trnava: University of SS Cyril and Methodius in Trnava, 2020. Volume V. Issue 2. December 2020. P. 335-381. 4. Webb R. Ekphrasis, Imagination and Persuasion in Ancient Rhetorical Theory and Practice. London and New York: Routledge, 2009/ 2016. 238 p.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51932
ISBN: 978-617-8016-02-9
Appears in Collections:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lunyova.pdf716.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.