Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51571
Title: Проблеми встановлення освітньої психологічної взаємодії за використання змішаної та дистанційної технологій у фаховій підготовці студентів
Other Titles: Problems of establishment of educational psychological co-operation are for the use of the mixed and controlled from distance technologies in professional preparation of students
Authors: Барановська, Лілія Володимирівна
Baranovska, Liliia
Keywords: студент
змішана та дистанційна технологія
викладач
педагогічне спілкування
student
mixed and the controlled from distance technology
teacher
pedagogical intercourse
Issue Date: Apr-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Барановська Л.В. Проблеми встановлення освітньої психологічної взаємодії за використання змішаної та дистанційної технологій у фаховій підготовці студентів / Л.В. Барановська // Актуальні проблеми вищої професійної освіти. – Київ, 2021. – С. 8-9
Abstract: Освітньо-професійна взаємодія є системою психологічної взаємодії викладача і студентів, зорганізована за допомогою комунікативних засобів. Педагог є активатором цього процесу, організовує його та управляє ним. Особливості педагогічного спілкування полягають у його багатогранності та поліфункціональності. Воно забезпечує обмін інформацією і співпереживання (комунікативний аспект спілкування); пізнання особистості і самоствердження (перцептивний аспект спілкування); продуктивну організацію взаємодії (інтеракція). Специфіка педагогічного спілкування полягає в тому, що за статусом його учасники виступають із різних позицій: педагог організовує взаємодію, а вихованець сприймає її і включається в неї. Перед викладачем постає завдання допомогти вихованцеві стати активним співучасником педагогічного процесу, забезпечити умови для реалізації його потенційних можливостей, тобто забезпечити суб’єкт-суб'єктивний характер педагогічних стосунків. Безпосередня взаємодія суб’єктів освітнього процесу є підґрунтям організації особистісно зорієнтованого навчання, виховання, професійної підготовки, оскільки наявні особистісна орієнтація співрозмовників, рівність їхніх психологічних позицій попри нерівність соціальних статусів; проникнення у світ почуттів і переживань, готовність пристати на точку зору співрозмовника, взаємодія за законами взаємної довіри, коли партнери прислухаються, розділяють почуття, співпереживають; використовуються нестандартні прийоми спілкування, що є наслідком відходу від суто рольової позиції педагога. Тобто, існує взаємна гуманістична установка, однакова активність педагога та вихованців, готовність прийняти співрозмовника, взаємодіяти з ним. На особливості встановлення освітньої психологічної взаємодії впливають соціальний, психологічний, фізичний, смисловий (когнітивний) чинники.
In the article described the psychological and communicative problems constained with the use of blended and distance educational technologies.To them belong social, physical, emotional and aesthetic communicative barriers. Their overcoming is possible, when a teacher perfects methodological, methodical and instrumental components of professional mastery.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51571
Appears in Collections:Матеріали конференції кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Барановська Л.В..pdfстаття482.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.