Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51315
Title: Резервація у творчості Шермана Алексі
Authors: Базова, Віра Ігорівна
Keywords: Шерман Алексі
резервація
індіанська література
Момадей
індіанці
національна ідентичність
Issue Date: Apr-2021
Publisher: Талком, Київ
Citation: Базова В.І. Резервація у творчості Шермана Алексі /В.І. Базова// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.12-18
Abstract: Творчість Шермана Алексі, класика сучасної індіанської літератури, налічує чотири романи, п’ять збірок оповідань і тринадцять віршованих збірок. Твори часто несуть у собі гірку іронію, сатиру і сарказм, що атакує завойовників Америки. Його творчість глибоко вкорінена у рідну землю, сплюндровану і поневолену білими колонізаторами, крім того цього письменника можна назвати співцем резервації, вимушеного дому багатьох теперішніх індіанців. У інтерв’ю із Ненсі Петерсон письменник зазначає, що «більшість нашої індіанської літератури написана людьми, що не мають нічого спільного із життям індіанців, про яких вони пишуть. Багато людей претендують на те аби бути «традиціоналістом», усі ці науковці, що проживають в університетських містечках і рідко бувають на територіях резервацій, пишуть усі ці «традиційні» книжки. Момадей – зовсім не традиціоналіст. Нічого поганого в цьому немає, бо я ним не є також. Але є вірність у прагненні задовольнити потребам ідеї, що несе свою образність. І я думаю, що це небезпечно і недостойно». Саме тому у власній творчості Алексі прагне описати власний досвід, а не створювати штучну «традиційність», у його творах не можна знайти й романів або оповідань, що викладають історичні події, як це часом притаманно іншим письменникам корінного походження.
Description: Література 1.Абушенко В. Л. Идентичность/ В.Абушенко// Постмодернизм. Энциклопедия. – Мн.: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001. – С.297-302. 2.Балушок В.Г. Сутність етнічного й етнічні ніші (в контексті сучасних міжетнічних стосунків) / В.Балушок// Практична філософія. – 2007. - №3. – С.153-162. 3.Березнікова Н.І. Кітчизація творчості Ш.Алексі/ Н.Березнікова// Національна ідентичність в мові і культурі зб.наук.праць. – К.: Талком, 2018. – С.94-97. 4.Березнікова Н.І. Стьоб як метод виявлення корінної ідентичності у творчості Шермана Алексі// Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб.наук.праць. – К.: Університет «Україна», 2018. – Вип.37. – С.100-109. 5.Висоцька Н.О. Конструювання ідентичності в полікультурному просторі як об’єкт теоретичної рефлексії/ Н.О.Висоцька// Україна – проблеми ідентичності: людина, економіка, суспільство. – К.: Стилос, 2003. – С.21-31. 6.Гаврилів Т. Форма і фігура. Ідентичність у художньому просторі. Монографія / Т. Гаврилів. – Львів: ВНТЛ – Класика, 2009. – 480 с. 7.Заковоротная М.В. Идентичность человека. Социально-философские аспекты:[Електронний ресурс]/ М.В. Заковоротная. – Ростов-на-Дону: Изд-во СКНЦВШ, 1999. - Режим доступа: html:/filosof.historic.ru/books/items/f00/s00/z0000729/st007.html 8.Рыбаков С.Е. К вопросу о понятии «етнос»: философско-антропологический аспект/ C. Рыбаков // Этнографическое обозрение. – 1998. – №6. – С.3-15. 9.Шостак О.Г. Опозиція «свій-чужий» у сприйнятті національної ідентичності корінних жителів Північної Америки/ О.Шостак// Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія : зб.наук.праць. – Вип.1 (25). – К.: НАУ, 2017. – С.137-143. 10.Шостак О.Г. Пошук національної ідентичності у суспільній думці й літературному процесі корінних жителів Північної/ О.Шостак// Національна ідентичність в мові і культурі зб.наук.праць. – К.: Талком, 2017. – С.89-100. 11.Шостак О.Г. Иронический китч как способ выявления национальной идетничности в творчестве коренных писателей Северной Америки/ О.Шостак// Revitalizace hodnot: umeni a literature III: колективна монографія[ за наук. ред. Josef Dohnal]. – Brno: Tribunu EU, 2017. С.255-264. 12.Шостак О.Г. Міф як визначальна складова національної свідомості корінних народів Північної Америки/ О.Шостак// Міф у свідомості та культурі ХХ ст. (ІІ Мішуковські читання): Матеріали наукової конференції м.Херсон, 13-14 жовтня 2017р. – Херсон: Вид. дім «Гельветика», 2017. – С.193-198. 13.Шостак О.Г. Образ хейоки-священнного клоуна у романі «Танцівник по траві» Сюзан Паувер/ О.Шостак// Сучасні літературознавчі студії. Літературні виміри видовищних форм культури: зб.наук.праць. – К.:Вид. центр КНЛУ,2017. – С.496-506. 14.Alexie, Sherman. The Lone Renger and Tonto Fistfight in Heaven. – New York: Harper Collins, 1993. – 240p.15.Alexie, Sherman. Reservation Blues. – New York: Warner Books, 1995. – 320р. 16.Bird, Gloria. The exaggeration of Despair in Sherman Alexie’s Reservation Blues// Wicazo Sa Review. – 1995. - Vol.11. No2. – P.47-52. 17.Cook-Lynn, Elizabeth. American Indian Intellectualism and the New Indian Story// American Indian Quarterly. – 1996. - Vol.20. No1. – P.57-79. 18.Deloria, Vine. Jr. Саster Died for Your Sins: An Indian Manifesto. – Norman: University of Oklahoma Press, 1988. – 296p.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51315
ISBN: 978-617-8016-02-9
Appears in Collections:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bazova.pdf712.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.