Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51281
Title: Розвиток творчої уяви у молодших школярів на уроках трудового навчання
Authors: Корсун, Юлія Володимирівна
Keywords: дипломна робота
творча уява
розвиток творчої уяви
молодші школярі
трудове навчання
психокорекція творчої уяви
корекційно-розвивальна програма
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: Розвиток особистості молодшого школяра належить до найважливіших проблем психології, набуваючи в сучасних умовах все більшої актуальності. У Державному стандарті початкової освіти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 р. № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688) зазначено, що «Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості» 10. Виходячи з цього, набуває актуальності проблема дослідження різноманітних форм творчої діяльності молодших школярів, зокрема особливості розвитку творчої уяви дітей молодшого шкільного віку. Враховуючи те, що навчальна діяльність молодшого школяра супроводжується інтенсивним розвитком когнітивної сфери, саме в цей період необхідно розвивати творчий потенціал дитини. Саме тому, згідно з дослідженнями Л.С. Виготського, «розвинена уява є умовою ефективного засвоєння які навчаються освітньої програми, а також сприяє саморозвитку та самовдосконалення особистості, формування вміння планувати власну діяльність і орієнтуватися в майбутньому»8. Для розвитку творчої уяви молодших школярів найбільш ефективними є заняття з трудового навчання, на яких вони виражають власні емоції, почуття, пізнають світ, формуються чіткі та досить повні уявлення про предмети та дії з матеріалами. Також трудове навчання розвиває в них фантазію, нестандартність мислення, вміння спостерігати та використовувати звичайні предмети по-новому. Проблеми розвитку творчої особистості досліджували Б. Ананьєва, Ю. Бабанський, П. Блонський, У. Джеймс, А. Кестляр, А. Маслоу, С. Медник, К. Роджерс, В. Романець, Е. Торренс. У працях таких видатних учених, як Л. Виготського, О. Дьяченко, А. Матюшкіна, С. Рубінштейна, Б. Теплова, Л. Шрагіної та ін. висвітлені погляди на розвиток уяви як психологічної основи творчості так і креативності. Аналіз стану досліджень з даної теми виступає свідченням її актуальності та практичної значущості; це можна простежити в роботах таких науковців як І. Волощук, В. Клименко, А. Машталір, О. Савченко, Г. Тарасенко, О. Філінчук та ін., які аналізували основні проблеми розвитку уяви молодших школярів. Психолого-педагогічна наука приділяє недостатньо уваги вивченню уяви. Особлива роль у цьому процесі належить початковій ланці освіти, оскільки саме в молодшому шкільному віці виявляються і розвиваються здібності дитини, створюються умови для її самовираження в різних видах діяльності. На уроках трудового навчання вчителі повинні створювати умови за допомогою рукоділля, щоб учні могли продемонструвати свої творчі здібності та застосовувати їх у конкретних випадках. Як зазначали відомі вітчизняні вчені Г. Костюк, О. Леонтьєв, В. Моляко, Я. Пономарьов та ін. саме школа призначена відіграти провідну роль у розвитку творчої уяви школярів. Тому виникає необхідність провести більш поглиблене вивчення практики творчих методів навчання в освітньому процесі початкових класів школи, теорії творчого розвитку молодших школярів, педагогічного досвіду викладання, за допомогою уроків трудового навчання.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: старший викладач Демченко Наталія Іванівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51281
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_Корсун Ю.В.pdfДипломна робота1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.