Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51255
Title: Казкотерапія як засіб зниження тривожності у дітей молодшого шкільного віку
Authors: Губицька, Аліса Олександрівна
Keywords: дипломна робота
тривожність
самооцінка
страхи
психокооорекція
казкотерапія
чинники
психологічні особливості
поведінка
індивідуальні особливості
психокорекційна програма
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: У сучасному світі кожна дитина зазнає багатьох несприятливих факторів, які можуть призвести до посилення тривоги та страху. Варто приділити увагу розвитку тривожності у молодших школярів. Школа - відіграє особливий та важливий період у житті кожної людини, де починається формування особистості дитини, відбувається активний розвиток, під час якого часто можна спостерігати розвиток тривоги та прояв страхів. Часто, у моменти, коли дитині складно, може виникнути переживання, виражені емоційні реакції, також відбувається дисбаланс у динамічному процесі взаємодії дитини та навколишнього середовища - у так звані "критичні періоди". Цей період настає під час переходу дитини з дошкільного до молодшого шкільного віку. Дитині важко адаптуватися до нових людей (вчителів, дітей), графіку навчання, шкільних завдань, правил поведінки в школі. Діти 6-7 років мають психологічні особливості, що розвивають ще більший рівень тривожності: підвищення у емоційній сфері, а саме чутливість до зовнішніх впливів та сильна зовнішня та внутрішня реакція на них; погано розвинена довільність пізнавальної та емоційно-вольової сфер; обмежені форми адаптаційних реакцій на впливи; високий рівень імітації та емоційного зараження; залежність від думки та оцінки дорослих. Корекція тривоги ефективно проводиться за допомогою казкотерапії. Протягом багатьох років казка сприяє розвитку позитивних міжособистісних стосунків з однокласниками, вчителями, соціальних навичок та навичок поведінки, а також моральних якостей особистості дитини, що визначають її внутрішній світ. За допомогою казкотерапії можна подолати тривожності у молодших школярів до різних страхів, агресії, адаптації до нового колективу (шкільного) та школи в цілому. Казкотерапію застосовують для роботи з дітьми, яким складно контролювати агресію, які мають невпевненість у собі та своїх діях, з сором’язливими дітьми, брехливими, а також у випадках різних психосоматичних захворювань. Завдяки казкотерапії можна усвідомлювати та аналізувати критичні проблеми та ситуації, знайти шляхи їх вирішення. Загалом, казкотерапія допомагає учням початкових класів зрозуміти і правильно розділити, що добре, а що погано. Якщо прикладом є позитивний герой, який робить добрі справи, допомагає іншим персонажам, дитина вчиться бути добрим і доброзичливим як герой. Негативні казкові герої повинні викликати у дитини негативне ставлення, дитина повинна розуміти, що така поведінка є поганим прикладом. Негативні персонажі завжди караються в кінці казки, їм дається шанс виправитись, щоб стати добрими, а добрі герої завжди отримують найкраще, багато друзів та підтримку, саме тому ми наполягаємо на використанні цього методу в цьому дослідженні.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: кандидат педагогічних наук, доцент Хоменко-Семенова Леся Олексіївна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51255
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_Губицька_А.О..pdfДипломна робота1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.