Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkmaldinova, Oleksandra-
dc.contributor.authorPershakov, Valerii-
dc.contributor.authorBieliatynskyi, Andrii-
dc.contributor.authorАкмалдінова, Олександра Миколаївна-
dc.contributor.authorПершаков, Валерій Миколайович-
dc.contributor.authorБєлятинський, Андрій Олександрович-
dc.date.accessioned2021-06-17T04:29:48Z-
dc.date.available2021-06-17T04:29:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51187-
dc.description.abstractThe article is devoted to the analysis of theoretical and experimental data of the geosynthetic layers reinforcing functions and their functional interaction with other layers in the top dressing structure. The materials and results are presented in accordance with the basis of a project on a highway section reconstruction by means of geosynthetics. An optimal method for solving the main problem in road construction, being the impact of negative external factors causing the destruction of the pavement structure is studied in the paper. The essence of the method is impregnation of the synthetic material with a binding solution, in this case, a bitumen emulsion, which will ensure its good adhesion to asphalt concrete. Given the current trends in the road construction providing for the optimization of all processes in order to improve their operational properties and achieve maximum economic efficiency of the decisions made, the research on geosynthetic materials is relevant today.uk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу теоретичних та експериментальних даних щодо посилювальних функцій геосинтетичних прошарків та їх функціональної взаємодії з іншими шарами конструкції покриттів. Матеріали та результати представлено на основі проєкту реконструкції відрізку автомагістралі з використанням геосинтетиків. Досліджено оптимальний метод вирішення основної проблеми у будівництві доріг - вплив негативних зовнішніх факторів, що спричиняють руйнування конструкції покриття. Сутність методу полягає у просочуванні синтетичного матеріалу сполучним розчином, у цьому випадку бітумною емульсією, що забезпечує його надійне зчеплення з асфальтобетоном. Беречи до уваги сучасні тенденції у дорожньому будівництві спрямовані на оптимізацію всіх процесів для поліпшення експлуатаційних властивостей дорожніх покриттів та досягнення максимальної економічної ефективності рішень, що приймаються, дослідження геосинтетичних матеріалів є актуальним сьогодні.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherSpringer Linkuk_UA
dc.subjectgeosyntheticsuk_UA
dc.subjecttechnologiesuk_UA
dc.subjectconstructionuk_UA
dc.subjectroad surface coveringuk_UA
dc.subjectgeosynthetic layersuk_UA
dc.subjectgeotextilesuk_UA
dc.subjectгеосинтетикuk_UA
dc.subjectтехнологіїuk_UA
dc.subjectбудівництвоuk_UA
dc.subjectдорожнє покриттяuk_UA
dc.subjectгеосинтетичний шарuk_UA
dc.subjectгеотекстильuk_UA
dc.titleGeosynthetic Reinforced Interlayers Application in Road Constructionuk_UA
dc.title.alternativeЗастосування армованих геосинтетичних прошарків у дорожньому будівництвіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1007/978-3-030-57450-5_9-
Appears in Collections:Наукові роботи НПП кафедри іноземних мов за фахом

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Geosinthetic.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.