Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50585
Title: Current trends in the global e-commerce market
Other Titles: Сучасні тенденції на світовому ринку електронної комерції
Authors: Ilchenko, Anastasia
Ільченко, Анастасія
Keywords: e-commerce
world market
coronavirus infection
електронна комерція
світовий ринок
коронавірусна інфекція
Issue Date: 2021
Publisher: National aviation university
Citation: Ilchenko A. Current trends in the global e-commerce market // Polit. Challenges of science today. International relations : Abstracts of XXI international conference of higher education students and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2021.- C. 125-127.
Abstract: In recent decades, Internet penetration in various spheres of social life around the world has been very rapid and accompanied by the creation of new opportunities for productive and business activities. More and more businesses from different countries around the world are trying to move to the implementation of economic activities online and develop in line with current trends. After all, the world market for electronic commerce (eCommerce) is one of the most dynamic and growing.
В останні десятиліття проникнення Інтернету в різні сфери суспільного життя у всьому світі було дуже швидким і супроводжувалося створенням нових можливостей для продуктивної та ділової діяльності. Все більше і більше підприємств з різних країн світу намагаються перейти до здійснення економічної діяльності в Інтернеті та розвиватися відповідно до сучасних тенденцій. Зрештою, світовий ринок електронної комерції (електронна комерція) є одним з найбільш динамічних та зростаючих.
Description: 1. Global Ecommerce Update 2021 [Electronic resource]. – Access mode: https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-update-2021. 2. Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2023 [Electronic resource]. – Access mode: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales. 3. Ecommerce Statistics for 2021 – Chatbots, Voice, Omni-Channel Marketing [Electronic resource]. – Access mode: https://kinsta.com/blog/ecommerce-statistics. 4. Digital 2021 [Electronic resource]. – Access mode: https://wearesocial.com/digital-2021.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50585
Appears in Collections:Політ. Глобальні проблеми міжнародних економічних відносин. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IЛЬЧЕНКО.pdf148.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.