Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50427
Title: Strategy of providing international competitiveness of domestic enterprises in the context of national development priorities
Other Titles: Стратегія забезпечення міжнародної конкурентоспроможності вітчизняних підприємств у контексті національних пріоритетів розвитку
Authors: Поліщук, Оксана Володимирівна
Keywords: конкурентоспроможність
Issue Date: 2015
Publisher: Глобальні проблеми економіки та фінансів: збірник тез наукових робіт II Міжнародної науково-практичної конференції (Київ- Прага-Відень, «28» травня 2015 року / Фінансово-економічний наукова рада, 2015. — 188 с.
Abstract: Nowadays competition is the driving force for company’s existence and development in the market economy. Moreover, it is the source of the vitality for enterprises. Companies make a product, and people buy it based upon their opinion that it is the best price for the best quality they can get. If a company makes a product at a price which is too high, other companies will seek a way to undercut them and, as a result, steal their customers away. It sounds like it is not very nice, but, and this is a big but, that is the real world. This is the “arena” of international competitiveness in the early years of the new millennium
Досліджено проблеми конкурентоспроможності національних підприємств в умовах глобалізації. Конкурентна стратегія, як теоретична модель сприятиме зміцненню конкурентоспроможності підприємств
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50427
Appears in Collections:Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)
Статті у наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри технологій управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STRATEGY OF PROVIDING.pdfОсновна стаття180.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.