Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШевченко, Анна Валеріївна-
dc.contributor.authorShevchenko, Anna-
dc.date.accessioned2021-01-20T09:44:36Z-
dc.date.available2021-01-20T09:44:36Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationШевченко А.В., Сава Є.В. Особливості сучасного стану розвитку ринку туристичних послуг в Україні / А.В. Шевченко, Є.В. Сава // Проблеми системного підходу в економіці: зб. наук. праць / Національний авіаційний університет. - К., 2018. - Вип. № 5 (67) – С. 45-50uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45333-
dc.descriptionНа початку ХХІ ст. туристична індустрія набула великих розмірів та приносить високі прибутки країнам, які її розвивають. Туристичний ринок набуває рис висококонкурентного середовища, де кожна країна намагається стати першою щодо просування туристичного продукту, адже прибутки від туристичної індустрії з кожним роком займають все більші показники у бюджетах країн світу. Ось чому розвиток туристичної індустрії в Україні є такою важливою темою дослідження. Сфера туризму, якщо її правильно просувати, може приносити високі прибутки підприємцям та країні в цілому.uk_UA
dc.description.abstractУ статті визначено вплив туристичного сектору на економіку країни вцілому. Проведено аналіз сучасного стану розвитку ринку туристичних послуг України. Показано динаміку основних показників діяльності туристичної галузі у період 2014–2017 рр, охарактеризовано фактори, які впливають на розвиток туристичного ринку України та визначено перспективні напрямки розвитку туристичного ринку.uk_UA
dc.description.abstractВ статье определено влияние туристического сектора на экономику государства в целом. Проведен анализ развития рынка туристических услуг Украины. Показана динамика основных показателей деятельности туристической отрасли в период 2014–2017 гг., охарактеризованы факторы, которые влияют на развитие туристического рынка Украины и определены перспективные направления развития туристического рынка.uk_UA
dc.description.abstractThe article determines that the tourism business as a component of the economic complex of the country is characterized by certain properties and functions. The main feature of tourism is its ability to influence the development of the economy of the region, the country and the world. The tourist market is considered rather flexible and one that quickly restores after the influence of unfavorable factors. But despite this, he reacts acutely to any changes in society and external factors that have a direct impact on him. It is these changes that largely determine the state of the tourist market – the state of demand and supply of tourist products in the area for a specified period of time.The article describes the factors influencing the development of the tourist market of Ukraine and identifies the perspective directions of the development of the tourist market of services and tourism business.The analysis of the current state of the market of tourist services of Ukraine is carried out. The dynamics of the main indicators of the tourism industry activity in the period 2014–2017 is shown. The results of the analysis showed that during this period the growth rate of the number of inbound tourists exceeded the number of outbound tourists. During the analyzed period, the outbound tourist flow increased from 23.76 million in 2014 to 24.66 million in 2017, while during this same period, the inflow of tourists decreased from 24.67 million people in 2014 to 13.33 million people in 2017. The issue of motivation of travel of citizens and directions of their trips in the first half of 2018 are also researched.It is determined that the main problem of tourism development is weak financing by the state and lack of necessary investments for tourism development – both domestic (due to long economic crisis) and foreign ones (due to unfavorable investment climate.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectринок туристичних послугuk_UA
dc.subjectспоживачuk_UA
dc.subjectсфера послугuk_UA
dc.subjectтуризмuk_UA
dc.subjectрынок туристических услугuk_UA
dc.subjectпотребительuk_UA
dc.subjectсфера услугuk_UA
dc.subjectтуризмuk_UA
dc.subjectmarket for tourist servicesuk_UA
dc.subjectconsumeruk_UA
dc.subjectservice sectoruk_UA
dc.subjecttourismuk_UA
dc.titleОсобливості сучасного стану розвитку ринку туристичних послуг в Україніuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of the current state of development of the market of tourist services in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc338.48(477)(045)uk_UA
dc.identifier.doi10.32782/2520-2200/2018-5-7-
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шевченко Сава.pdf205.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.