Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaranovska, Liliya-
dc.contributor.authorБарановська, Лілія Володимирівна-
dc.contributor.authorMorska, Liliya-
dc.contributor.authorМорська, Лілія-
dc.contributor.authorSimkova, Iryna-
dc.contributor.authorСімкова, Ірина-
dc.contributor.authorZasluzhena, Alla-
dc.contributor.authorЗаслужена, Алла Андріївна-
dc.date.accessioned2020-10-23T08:19:49Z-
dc.date.available2020-10-23T08:19:49Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBaranovska, L., Morska, L., Simkova I., Zasluzhena, A. Еnhancing critical thinking skills of future language scholars in pedagogical courses / L. Baranovska, L. Morska, I. Morska, A. Zasluzhena // Current foreign languages teaching issues in higher education, 2020uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44594-
dc.description.abstractThis paper calls into question the ways of critical thinking enhancement during the teaching of future language scholars. The attention is paid to the analysis of key notions and concepts of a comparative pedagogy. This paper discusses how to enhance the critical thinking skills during training in Comparative pedagogy course. Sixty-one future language scholars from Poland and Ukraine took part in the research. The study presents the results gained from interviews with Ukrainian and Polish students. The examples of assignments aimed at critical thinking skills development during training in Comparative Pedagogy are given. The paper investigates two systems of future language scholars training in Ukraine and Poland in the Comparative pedagogy course. An analysis has allowed highlighting the positive experience of Polish universities, which can be implemented in future language scholars training in Ukrainian higher educational institutions. The findings of this study support the idea that Comparative Pedagogy is one of the significant subjects in the enhancement of critical thinking skills during the training of future language scholarsuk_UA
dc.description.abstractЦя стаття ставить під сумнів шляхи посилення критичного мислення під час викладання майбутніх вчених-мовознавців. Увагу приділено аналізу ключових понять та понять порівняльної педагогіки. У цій статті обговорюється, як підвищити навички критичного мислення під час навчання в курсі порівняльної педагогіки. У дослідженні взяв участь 61 майбутній науковий співробітник з Польщі та України. Дослідження представляє результати інтерв’ю з українськими та польськими студентами. Наведено приклади завдань, спрямованих на розвиток навичок критичного мислення під час навчання з порівняльної педагогіки. Стаття досліджує дві системи підготовки майбутніх вчених-мов в Україні та Польщі в курсі порівняльної педагогіки. Аналіз дозволив висвітлити позитивний досвід польських університетів, який може бути впроваджений у майбутніх навчальних курсах з вивчення мов в українських вищих навчальних закладах. Результати цього дослідження підтверджують думку про те, що порівняльна педагогіка є однією з важливих тем у вдосконаленні навичок критичного мислення під час навчання майбутніх вчених-мовознавцівuk_UA
dc.description.abstractВ данной статье ставятся под сомнение пути развития критического мышления в процессе обучения будущих языковых ученых. Особое внимание уделяется анализу основных понятий и концепций сравнительной педагогики. В данной статье обсуждается, как улучшить навыки критического мышления во время обучения по курсу сравнительной педагогики. В исследовании принял участие 61 будущий филолог из Польши и Украины. В исследовании представлены результаты интервью с украинскими и польскими студентами. Приведены примеры заданий, направленных на развитие навыков критического мышления при обучении по сравнительной педагогике. В статье исследуются две системы подготовки будущих лингвистов в Украине и Польше по курсу сравнительной педагогики. Проведенный анализ позволил выделить положительный опыт польских вузов, который может быть реализован при обучении будущих лингвистов в украинских вузах. Результаты этого исследования подтверждают идею о том, что сравнительная педагогика является одним из важных предметов в развитии навыков критического мышления во время обучения будущих языковых ученых.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherCurrent foreign languages teaching issues in higher educationuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectcomparative pedagogyuk_UA
dc.subjectfuture language scholarsuk_UA
dc.subjectPolish universitiesuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectUkrainian universitiesuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectпорівняльна педагогікаuk_UA
dc.subjectмайбутні лінгвістиuk_UA
dc.subjectпольські університетиuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectукраїнські університетиuk_UA
dc.subjectкритическое мышлениеuk_UA
dc.subjectсравнительная педагогикаuk_UA
dc.subjectбудущие лингвистыuk_UA
dc.subjectпольские университетыuk_UA
dc.subjectпрофессиональная подготовкаuk_UA
dc.subjectукраинские университетыuk_UA
dc.titleЕnhancing critical thinking skills of future language scholars in pedagogical coursesuk_UA
dc.title.alternativeПідвищення навичок критичного мислення майбутніх вчених-мовознавців на педагогічних курсахuk_UA
dc.title.alternativeПовышение навыков критического мышления будущих языковедов на педагогических курсахuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Еnhancing critical thinking skills of future language scholars in pedagogical courses.pdfНаукова стаття650.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.