Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42173
Title: Підготовка майбутніх фахівців з перекладу в парадигмі діяльнісного підходу
Authors: Пилипчук, Марина Леонідівна
Keywords: activity
development line
future translators
personalactivity approach
Issue Date: Apr-2020
Publisher: Аграр Медіа Груп
Citation: Пилипчук М.Л. Підготовка майбутніх фахівців з перекладу в парадигмі діяльнісного підходу / М.Л.Пилипчук // Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: зб. наук. праць – К.: Аграр Медіа Груп, 2020. – С.274-282.
Abstract: The suggested exploration is devoted to the urgent and under-researched issue of future translator‘s professional training within the activity approach. It briefly reviews which areas of such training have been analyzed in modern scientific literature. The scientific interpretation of the ―activity‖ phenomenon is revealed in philosophical, psychological and pedagogical domains. The personal-activity approach is regarded as the facet of the individual and professional development of future translators. The personal component assumes that the students themselves are at the center of the educational process. It consists of motivational and cognitive development lines. The activity component includes training and strategic as well as professionally oriented development lines.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42173
ISBN: 978-617-646-477-8
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.