Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41867
Title: Психологічні особливості розвитку іміджу майбутніх практичних психологів
Other Titles: Рsychological features of image development future practical psychologists
Психологические особенности развития имиджа будущих практических психологов
Authors: Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
Khomenko-Semenova, Lesya
Хоменко-Семенова, Леся Алексеевна
Дарійчук, O.
Dariichuk, О.
Keywords: формування іміджу майбутніх практичних психологів
комунікативні здібності
самореалізація
самооцінка
formation the image of future practical psychologists
communication abilities
self-realization
self-esteem
формирование имиджа будущих практических психологов
коммуникативные способности
самореализация
самооценка
Issue Date: Dec-2019
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Хоменко-Семенова Л. Психологічні особливості розвитку іміджу майбутніх практичних психологів / Л. Хоменко-Семенова, О. Дарійчук // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: Національний авіаційний університет, 2019. – Вип. 2(15). – С. 152-159
Abstract: У статті висвітлено проблему розвитку іміджу майбутніх практичних психологів. Представлено аналіз теоретичних підходів щодо розуміння поняття імідж, його ролі у структурі професії практичного психолога. Значна увага приділяється порівнянню визначення поняття імідж з точки зору синонімічного, класифікаційного, функціонального, комунікативного, проективного підходів. Розглянуто психологічні особливості які є підґрунтям розвитку іміджу майбутніх практичних психологів, як комунікативні здібності, рівень самореалізації та її тип. Обґрунтовано важливість розвитку професійного іміджу як вагомого чинника конкурентоздатності фахівця на сучасному ринку праці. У статті описано результати емпіричного дослідження рівня комунікації, тип самореалізації та її рівень у студентів спеціальності «Практична психологія». З метою емпіричного дослідження індивідуально-психологічних особливостей особистості студентів практичних психологів було використано ряд психодіагностичних методик, а саме: для визначення рівня комунікативних здібностей – методика діагностування комунікативних та організаторських здібностей В.В.Синявского и Б.О.Федоришина; для визначення рівня самореалізації - багатовимірний опитувальник самореалізації особистості С.І. Кудинова; для визначення рівня самооцінки – методика діагностики самооцінки Дембо-Рубінштейна. Для реалізації поставлених завдань було застосовано методи дослідження: аналіз наукових джерел з проблеми дослідження, порівняння теоретичних та експериментальних даних дослідження; а також емпіричний метод: тестування. Отримані результати свідчать про наявність у студентів - практичних психологів з високим рівнем комунікативних здібностей, гармонійного рівня самореалізації, переважно високого та середнього рівня самооцінки домінуючих індивідулально-психологічних особливостей, а саме: комунікативні здібності, самооцінка, самореалізація.
The article deals with the problem of psychological features of the development the image future practical psychologists. Theoretical approaches to understanding the concept of image analised, its role in the structure of the profession of a practical psychologist is presented. Much attention is paid to comparing the definition of the concept of image in terms of synonymous, classification, functional, communicative, projective approaches. The psychological features that underlie the development of the image future practical psychologists, such as communicative abilities, level of self-realization are considered. Also, the importance of building a professional image and using it to be a competitive professional and a topical specialist in the labor market is substantiated. The article describes the results of the empirical study of the level of communication, the level of self-realization and level of self-confidence from students of the direction "Practical psychology", for which was initiated the diagnostics of the level of communicative abilities by the method of V.V. Sinyavsky and B.O. Fedoryshyn, the level of self-realization of personality by the method of S.I. Kudinov and the level of self-esteem by the method of Dembo-Rubinstein. The results obtained indicate that practical psychologists have high level of communicative abilities, harmonious level of self-realization, mainly high and medium level of self-esteem of dominant individual-psychological characteristics: communicative abilities, self-esteem, self-realization . The article presents the analysis of psychological features of forming the image of practical psychologists from the point of view of psychological substantiation of the level of their formation and concludes the prevailing level.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41867
DOI: 10.18372/2411-264X.15.14411
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Л. Хоменко-Семенова, О. Дарійчук.pdf312.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.