Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41848
Title: Музикотерапія як метод психокорекції агресивності у осіб юнацького віку
Other Titles: Music therapy as a method of psycho-correcting aggression in adolescents
Музыкотерапия как метод психокоррекции агрессивности у лиц юношеского возраста
Authors: Дробот, Ольга Вячеславівна
Drobot, Olga
Дробот, Ольга Вячеславовна
Кривенок, Ю.
Kryvenok, Y.
Keywords: метод музикотерапії
юнацький вік
агресивність
корекційна програма
рівні агресивності
особливості застосування музикотерапії
music therapy method
method adolescent age
aggressiveness
psycho-correctional program
aggression levels
particularities of applying music therapy
музыкотерапия
юношество
агрессивность
особенности применения музыкотерапии
Issue Date: Dec-2019
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дробот О. Музикотерапія як метод психокорекції агресивності у осіб юнацького віку / О. Дробот,Ю. Кривенок // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: Національний авіаційний університет, 2019. – Вип. 2(15). – С. 113-118
Abstract: У статті описано особливості застосування методу музикотерапії для зниження агресивності юнаків. Визначено, що саме в юнацькому віці агресивність переходить на новий етап, від її розвитку залежить якість спрямованості особистості в майбутнє та вибудовування життєвої перспективи. Описано метод музикотерапії, який здатний стабілізувати психофізіологічний стан, та знизити агресивність. Представлено результати експериментального дослідження агресивності у юнаків (агресивної поведінки, агресивності у міжособистісних стосунках, нестриманості юнаків) на основі якого було розроблено психокорекційну програму «Оптимізація рівня агресивності юнаків засобами музикотерапії». Викладено результати повторної діагностики агресивності юнаків після впровадження програми. Зазначено, що після проходження «музикотерапії» в експериментальній групі інтенсивність зрушень значуща в напрямку зменшення агресивності. Виявлено особливості застосування музикотерапії в юнацькому віці, щодо подолання проявів агресивності: використання групового та індивідуального способу прослуховування, особливо подобається прослуховування у навушниках; використання індивідуальних тематичних «плей-листів», медитації під релаксуючу музику, прослуховування класичної музики; використання сучасних засобів отримання музики – ютуб, фейсбук, та інш.; заняття спортом під енергійну музику з метою звільнення від негативних емоцій. Підсумовуючи можна сказати, що використання методу музикотерапії є ефективним в роботі з юнаками щодо зниження їх агресивності.
This article describes the particularities of applying the music therapy method to reduce aggression in adolescents. It was determined that in the adolescent age, aggressiveness reaches a new level, and its development bears upon the quality of the personality’s orientation toward the future and development of his or her life prospects. The music therapy method capable of stabilizing psychophysiological state and reducing aggression was described. Results of an experimental study of aggression in adolescents (aggressive behavior, aggression in interpersonal relationships, unrestraint in adolescents) and the psycho-correctional program “Optimizing the level of aggression in adolescents using music therapy” developed on the basis of this study were presented. Results of the follow-up diagnostics of aggression in adolescents after implementation of this program were laid out. It was noted that after the experimental group underwent music therapy, the intensiveness of shift toward reduction of aggression was significant. The following particularities of applying music therapy in the adolescent age for the purpose of overcoming manifestations of aggression have been discovered: the use of the group and individual listening method (the listening in headphones is especially liked); the use of individual thematic “playlists”, meditation under relaxing music, listening to classical music; the use of modern methods of finding music (YouTube, Facebook and other); doing physical exercises under energetic music to vent negative emotions. In sum, the use of the music therapy method proves effective when working with adolescents on reducing their aggression.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41848
DOI: 10.18372/2411-264X.15.14396
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
О. Дробот, Ю. Кривенок.pdf318.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.