Adaptation of the first year students to learning foreign language for special purposes

No Thumbnail Available

Date

2019-03

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний авіаційний університет

Abstract

The article deals with the problems of didactical and psychological adaptation of the first year students to studying at universities and to learning foreign language for special purposes in particular. It describes the main didactical projects and foreign language methods.
В статье рассматриваются вопросы дидактической и психологической адаптации студентов-первокурсников к обучению в университете и изучению иностранного языка профессионального направления в частности, указываются основные дидактические проекты и методы преподавания иностранного языка.
В статті розкриваються питання дидактичної та психологічної адаптації студентів-першокурсників до навчання в університеті і вивчення іноземної мови професійного спрямування зокрема, перераховуються основні дидактичні проекти та методи викладання іноземної мови для студентів.

Description

Keywords

дидактическая адаптация, студенты-первокурсники, иностранный язык профессионального направления, дидактические проекты, методы преподавания, профессиональные знания и умения, дидактична адаптація, студенти-першокурсники, іноземна мова професійного спрямування, дидактичні проекти, didactical adaptation, the first year students, foreign language for special purposes, didactical projects, professional knowledge and skills, teaching methods

Citation

Balatska N. Adaptation of the first year students to learning foreign language for special purposes// Лінгвістичні та методологічні аспекти викладання іноземних мов професійного спрямування України: Матеріали І Міжнародної науково- практичної конференції 20 березня 2019 р. / За заг. ред. О.М. Акмалдінової. – К. : НАУ, 2019. с 18-19