Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/33203
Назва: | AIRCRAFT NAVIGATION EFFICIENCY IMPROVING DURING LANDING USING SATELLITE NAVIGATION SYSTEM |
Інші назви: | Підвищення ефективності навігації літального апарату під час посадки за допомогою супутникової навігаційної системи Повышение эффективности навигации воздушного судна во время посадки при помощи спутниковой навигационной системы |
Автори: | Kharchenko, Volodymyr Konin, Valeriy Olevinska, Tetiana Харченко, Володимир Петрович Конін, В.В. Олевінська, Т.І. Харченко, В. П. Конин, В.В. Олевинская, Т.И. Харченко, Володимир Петрович |
Ключові слова: | aircraft landing global navigation satellite system instrument landing integrity navigation efficiency precise landing глобальна навігаційна супутникова система інструментальна посадка посадка літального апарату точна посадка глобальная навигационная спутниковая система инструментальная посадка посадка летательного аппарата точная посадка эффективность навигации |
Дата публікації: | гру-2017 |
Видавництво: | Вісник Національного Авіаційного Університету |
Бібліографічний опис: | V. Kharchenko, V. Konin, T. Olevinska. Aircraft Navigation Efficiency Improving During Landing Using Satellite Navigation System \\ Proceedings of the National Aviation University. 2017. N4(73): 8–17 |
Серія/номер: | AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL;Т. 73 ;№ 4 ;С. 8-17 |
Короткий огляд (реферат): | Purpose: Two algorithms have been considered in this article. Both of them make possible to improve
aircraft navigation efficiency during landing by satellite navigation system signals. The first algorithm
describes creation of two reference planes in space using measured coordinates of four points on the runway
and the subsequent calculation of the aircraft horizontal and vertical angular deviation from these planes.
The second algorithm describes an autonomous integrity control in the aerodrome area when four satellites
are visible. Methods: methods of experiment planning, analytic geometry and linear algebra have been used.
Results: obtained a new experimental data. Discussion: The results of experimental research of the first
algorithm showed the principal possibility of deviation calculation in this way. It is shown that
implementation of this technology will make it possible to increase the efficiency of small aircrafts
navigation during landing at aerodromes and landing areas that are currently not equipped with radio
equipment for instrument landing. The results of research of the second algorithm showed that it allows
reducing the number of satellite navigation system failures and also enhances navigation efficiency. These
results can be used in the aerospace sector for reducing the number of small aircraft non-flying periods. Мета: У цій статті представлено два алгоритми, що дозволяють підвищити ефективність навігації повітряного судна під час заходу на посадку за сигналами супутникової навігаційної системи. Перший алгоритм описує створення в просторі віртуальних опорних площин за координатами чотирьох точок на злітно-посадковій смузі та подальше обчислення горизонтального та вертикального кутового відхилення літального апарату від них. Другий алгоритм описує автономний контроль цілісності навігаційного поля в районі аеродрому за наявності в зоні видимості чотирьох супутників однієї системи. Методи дослідження: Використовувались методи планування експерименту, методи аналітичної геометрії та лінійної алгебри. Результати: Отримано нові експериментальні дані. Обговорення: Результати експериментального дослідження першого алгоритму показали принципову можливість обчислення відхилень літального апарату вказаним способом. Показано, що впровадження запропонованої технології дозволить підвищити ефективність навігації повітряних суден малої авіації під час посадки на аеродромах, які наразі не обладнані радіонавігаційними засобами для інструментальної посадки. Дослідження другого алгоритму показало, що зазначеним способом можливо зменшити кількість відмов супутникової навігаційної системи, що також позитивно впливає на ефективність навігації. Ці результати можуть бути використані у авіакосмічній галузі для зменшення кількості нельотних періодів повітряних суден малої авіації. Цель: В данной статье представлены два алгоритма, позволяющие повысить эффективность навигации воздушного судна при заходе на посадку по сигналам спутниковой навигационной системы. Первый алгоритм описывает создание в пространстве виртуальных опорных плоскостей по координатам четырех точек на взлетно-посадочной полосе и последующее вычисление горизонтального и вертикального отклонения летательного аппарата от них. Второй алгоритм описывает автономный контроль целостности навигационного поля в районе аэродрома при наличии четырех спутников в зоне видимости. Методы исследования: Применялись методы планирования эксперимента, аналитической геометрии и линейной алгебры. Результаты: Получены новые экспериментальные данные. Обсуждение: Результаты экспериментального исследования первого алгоритма показали принципиальную возможность вычисления отклонений летального аппарата указанным способом. Показано, что внедрение предложенной технологии позволит повысить эффективность навигации воздушных суден малой авиации во время посадки на аэродромы, которые в настоящее время не оборудованы радионавигационными средствами для инструментальной посадки. Исследование второго алгоритма показало, что предложенный способ позволяет уменьшить количество отказов спутниковой навигационной системы, что также положительно влияет на эффективность навигации. Эти результаты могут быть применены в авиакосмической отрасли для снижения количества нелетных периодов для воздушных суден малой авиации. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/33203 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи проректора з наукової роботи НАУ Харченка В.П. |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
AIRCRAFT NAVIGATION EFFICIENCY.pdf | стаття, подана у видавництво | 485.13 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.