Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/31153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGnatiuk, Liliia-
dc.contributor.authorNovik, Hanna-
dc.contributor.authorГнатюк, Лілія Романівна-
dc.contributor.authorНовік, Ганна Володимирівна-
dc.contributor.authorГнатюк, Лилия Романовна-
dc.contributor.authorНовик, Анна Владимировна-
dc.date.accessioned2017-11-26T14:12:05Z-
dc.date.available2017-11-26T14:12:05Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationGnatiuk Liliia, Novik Anna. Personality-centered approach to teaching of disciplines of professional cycle “Design” speciality / Liliia Gnatiuk, Anna Novik // Теорія та практика дизайну: Збірник наукових праць (Theory and practiсe of design: Збірник наукових праць) / Технічна естетика (Technical aesthetics). – К.: «Компрінт», 2017. – Вип.11. – C. 32 – 39.uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/31153-
dc.description.abstractThe article analyzes aspects of personality-centered approach to teaching students on creative specialties (design) at universities. It was found that in teaching process it is necessary to take into account individual psychological characteristics associated with the creative orientation of the students. The ways of appropriate organization of educational process in teaching disciplines of professional cycle were offered.uk_UA
dc.description.abstractУ статті аналізуються аспекти особистісно-орієнтованого підходу до навчання студентів на творчі спеціальності (дизайн) в університетах. Встановлено, що в навчальному процесі необхідно враховувати змінного кількості індивідуальних психологічних характеристик, пов'язаних з креативною орієнтацією студентів. Запропоновані способи відповідної організації навчального процесу в навчальних дисциплінах професійного циклу.uk_UA
dc.description.abstractВ статье анализируются аспекты личностно-ориентированного подхода к обучению студентов творческим специальностям (дизайну) в университетах. Выяснилось, что в процессе обучения необходимо учитывать индивидуальные психологические характеристики, связанные с креативной ориентацией учащихся. Предложены пути соответствующей организации учебного процесса в преподавании дисциплин профессионального цикла.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectdesign educationuk_UA
dc.subjectpersonal-centered approachuk_UA
dc.subjectcreative personalityuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectдизайн освітаuk_UA
dc.subjectособистісно-орієнтований підхідuk_UA
dc.subjectтворча особистістьuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.titlePersonality-centered approach to teaching of disciplines of professional cycle “Design” specialityuk_UA
dc.title.alternativeОсобистісно-орієнтований підхід до викладання дисциплін професійного циклу “Дизайн”uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc7.05:687.01-
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gnatiyk_Novik-30-39.pdfОсновна стаття729.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.