CONTEXT APPROACH TO FUTURE TRANSLATORS AND INTERPRETERS TRAINING
No Thumbnail Available
Date
2010
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Контекстний підхід як методологічний концепт професійно-мовленнєвої підготовки авіаційних операторів // Вища освіта України. – 2010. – Дод. 4. – Т. V (23). – Темат. випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – С. 459–468.
Abstract
The paper investigates contextual approach as one of methodological concepts in formation of professional competence of future translators and interpreters. Specific features of the application of contextual approach in the professional speech training of the above-mentioned specialists are determined.
В статье контекстный подход рассматривается как один из методологических концептов формирования профессиональной компетентности будущих переводчиков. Определяется специфика применения
В статье контекстный подход рассматривается как один из методологических концептов формирования профессиональной компетентности будущих переводчиков. Определяется специфика применения
Description
Keywords
future translators and interpreters, training, contextual approach, professional context, active and interactive methods of training., удущие переводчики, обучение, контекстный подход, профессиональный контекст, активные и интерактивные методы обучения.