Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/29924
Title: CONTEXT APPROACH TO FUTURE TRANSLATORS AND INTERPRETERS TRAINING
Other Titles: КОНТЕКСТНЫЙ ПОДХОД К ОБУЧЕНИЮ БУДУЩИХ ПЕРЕВОДЧИКОВ
Authors: Ковтун, Олена Віталіївна
Keywords: future translators and interpreters, training, contextual approach, professional context, active and interactive methods of training.
удущие переводчики, обучение, контекстный подход, профессиональный контекст, активные и интерактивные методы обучения.
Issue Date: 2010
Publisher: Контекстний підхід як методологічний концепт професійно-мовленнєвої підготовки авіаційних операторів // Вища освіта України. – 2010. – Дод. 4. – Т. V (23). – Темат. випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – С. 459–468.
Abstract: The paper investigates contextual approach as one of methodological concepts in formation of professional competence of future translators and interpreters. Specific features of the application of contextual approach in the professional speech training of the above-mentioned specialists are determined.
В статье контекстный подход рассматривается как один из методологических концептов формирования профессиональной компетентности будущих переводчиков. Определяется специфика применения
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/29924
Appears in Collections:Матеріали науково-практичних конференцій кафедри іноземних мов і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovtun_text.doc92 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.