Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТриколенко, Софія Тарасівна-
dc.date.accessioned2014-11-09T15:44:10Z-
dc.date.available2014-11-09T15:44:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11568-
dc.description.abstractУ статті розглядаються особливості постановки опери «Ярослав Мудрий» режисера Юрія Смолича (1975 р.) і Анатолія Солов’яненка (2007 р.) за п’єсою Івана Кочерги та партитурою Георгія Майбороди на сцені Національної Опери України. Розкривається філософський підтекст постановки і його візуальне втілення. Проводиться короткий екскурс основними історичними подіями, які знайшли, або ж не знайшли відображення в драматичному творі. Визначаються основні конструктивні й декоративні елементи, за допомогою яких формується, функціонує сценографія. Аналізуються спільні та відмінні риси двох постановок: зміна, переосмислення основних акцентів драматичного твору й музичної партитури відповідно до режисерського рішення; інакша трактовка сценічного простору і його заповнення; відхід від історичної достовірності споруд та костюмів шляхом стилізації й узагальнення, і, навпаки, повернення до централізованої монументальної композиції архітектурного середовища та історично відтворених костюмів. Сценографія 2007 р., створена Тадеєм та Михайлом Риндзак, проходить порівняльний аналіз із декораційним оформленням Федора Нірода для постановки 1975 р.. Визначаються основні модулі запозичень і трактування, які використовуються в оновленій виставі. Аналізується композиція сценічного простору за участю акторів, особливості поставлених режисером мізансцен. Важлива складова процесу створення декорацій – підбір різноманітних за характеристиками фактур знаходить відображення в загальному оформленні сценічного простору. У статті проводиться порівняльна характеристика різних за фактурою матеріалів, застосованих в декораціях. Простежується зв'язок з іншими видами образотворчих мистецтв, інтегрованими в єдиному синтезі для створення даної постановки: декоративно-ужитковим, монументальним, станковим, архітектурним.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВісник Міжнародного Слов’янського університету: зб. наук. праць. – Харків: Том XVI, № 1 2013 р. С. 47 – 53uk_UA
dc.subjectтеатрuk_UA
dc.titleВеликокняжий Київ на оперній сценіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc792.5:7.091-
Appears in Collections:Публікації у наукових виданнях викладачів кафедри основ архітектури, дизайну та містобудування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
текст.docстаття67 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.