Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11568
Название: Великокняжий Київ на оперній сцені
Авторы: Триколенко, Софія Тарасівна
Ключевые слова: театр
Дата публикации: 2013
Издательство: Вісник Міжнародного Слов’янського університету: зб. наук. праць. – Харків: Том XVI, № 1 2013 р. С. 47 – 53
Краткий осмотр (реферат): У статті розглядаються особливості постановки опери «Ярослав Мудрий» режисера Юрія Смолича (1975 р.) і Анатолія Солов’яненка (2007 р.) за п’єсою Івана Кочерги та партитурою Георгія Майбороди на сцені Національної Опери України. Розкривається філософський підтекст постановки і його візуальне втілення. Проводиться короткий екскурс основними історичними подіями, які знайшли, або ж не знайшли відображення в драматичному творі. Визначаються основні конструктивні й декоративні елементи, за допомогою яких формується, функціонує сценографія. Аналізуються спільні та відмінні риси двох постановок: зміна, переосмислення основних акцентів драматичного твору й музичної партитури відповідно до режисерського рішення; інакша трактовка сценічного простору і його заповнення; відхід від історичної достовірності споруд та костюмів шляхом стилізації й узагальнення, і, навпаки, повернення до централізованої монументальної композиції архітектурного середовища та історично відтворених костюмів. Сценографія 2007 р., створена Тадеєм та Михайлом Риндзак, проходить порівняльний аналіз із декораційним оформленням Федора Нірода для постановки 1975 р.. Визначаються основні модулі запозичень і трактування, які використовуються в оновленій виставі. Аналізується композиція сценічного простору за участю акторів, особливості поставлених режисером мізансцен. Важлива складова процесу створення декорацій – підбір різноманітних за характеристиками фактур знаходить відображення в загальному оформленні сценічного простору. У статті проводиться порівняльна характеристика різних за фактурою матеріалів, застосованих в декораціях. Простежується зв'язок з іншими видами образотворчих мистецтв, інтегрованими в єдиному синтезі для створення даної постановки: декоративно-ужитковим, монументальним, станковим, архітектурним.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11568
Располагается в коллекциях:Публікації у наукових виданнях викладачів кафедри основ архітектури, дизайну та містобудування

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
текст.docстаття67 kBMicrosoft WordПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.