Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГуленко, Вікторія Дмитрівна-
dc.contributor.authorГрищенко, Юрій Віталійович-
dc.contributor.authorРогожин, Віктор Олександрович-
dc.date.accessioned2014-11-06T11:55:25Z-
dc.date.available2014-11-06T11:55:25Z-
dc.date.issued2012-09-26-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/11431-
dc.description.abstractThe issue of interaction between air traffic controllers and aircraft crews with possible crew errors is discussed. The method of flight model modular transformation is considered required for aircraft large angle banking analysis taking into account the use of factor flight model allowing to drop down the accident rate. Рассматривается вопрос взаимодействия авиадиспетчеров и экипажей воздушных судов, возможных ошибок летного состав. Рассмотрен метод модульных преобразований необходимый при анализе больших углов крена самолёта, с учётом факторной модели полета, применение которой позволяет снизить уровень аварийности.uk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.titleПРОБЛЕМЫ ВЛИЯНИЯ КОМАНД АВИАДИСПЕТЧЕРОВ НА ПОТЕРЮ ПРОСТРАНСТВЕННОЙ ОРИЕНТИРОВКИ ПИЛОТОВuk_UA
dc.title.alternativePROBLEMS OF PILOTS LOSING THEIR SPATIAL ORIENTATION BECAUSE OF AIR TRAFFIC CONTROLLER COMMANDSuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc331.101:629.735 (043.2)-
Appears in Collections:Тези доповідей кафедри авіоніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Грищенко_Англ.pdfтези Aeronavigation and ATM Systems SESSION С 315.84 kBAdobe PDFView/Open
Гуленко_Рус.pdfтези Aeronavigation and ATM Systems SESSION С388.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.