Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/10900
Title: Context approach: a new paradigm in the language education of pilots and air traffic controllers
Authors: Ковтун, Олена Віталіївна
Keywords: Перекладознавство
Переклад
Авіаційний переклад
Авіація
Issue Date: 2012
Citation: Kovtun O. Context approach: a new paradigm in the language education of pilots and air traffic controllers: proceedings of the Vth World Congress [“Aviation in the ХХІst century”], ( 25-27 September 2012). – Vol. 3. – К., 2012. – P. 8.1.47–8.1.50.
Abstract: У статті обґрунтовується думка про те, що контекстний підхід, який вбачає в контексті стрижень навчально-виховного процесу, повинен розглядатися як центральна парадигма мовленнєвої освіти авіаційних операторів. Розкрито основні риси контекстного підходу та описано можливості його застосування в навчальному процесі. Ключові слова: контекст, контекстний підхід, авіаційні оператори, мовленнєва освіта. The article argues that a Context Approach which places context at the heart of the training should be viewed as the central paradigm in the language education of aviation operators. It concludes by outlining the features of the Context Approach and discussing its implications. Key words: context, Context Approach, pilots and air traffic controllers, language education.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/10900
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.